73% polskich firm jest spokojnych o perspektywy eksportu w 2024 r.

Od pandemii Covid-19, przez inwazję na Ukrainę, po ożywienie napięć na Bliskim Wschodzie, kryzys po kryzysie stworzył trudne i niepewne środowisko dla eksporterów. Czy rok 2024 może przynieść firmom trochę światła na końcu tunelu? Aby się tego dowiedzieć, Allianz Trade przeprowadził ankietę wśród ponad 3000 eksporterów z Chin, Francji, Niemiec, Włoch, Polski (ponad 400 firm), Hiszpanii, Wielkiej Brytanii i USA 1 w ramach trzeciej edycji Globalnego Badania.

Kampania rekrutacyjna dostosowana do pokolenia

Z najnowszego badania przeprowadzonego przez firmę Resume Builder wynika, że aż 36% menedżerów ds. rekrutacji przyznaje się do uprzedzeń względem kandydatów z pokolenia Z. Dodatkowo, 34% z nich wyraża obawy co do zatrudniania osób w wieku powyżej 60 lat. Z drugiej strony firmy potrzebują pracowników. A tych znajdą w każdej z grup pokoleniowych. Kluczowe staje się pytanie, jak skutecznie do nich dotrzeć?

Mikroprzedsiębiorstwa i małe firmy najbardziej obawiają się rosnących kosztów prowadzenia działalności, na co wskazuje obecnie ponad 41% ankietowanych. Tak wynika z raportu pt. „Obawy oraz niepokoje mikroprzedsiębiorstw i małych firm”. Na drugim miejscu, z blisko 40% wynikiem, wskazywani są nierzetelni kontrahenci. Podnoszenie składek na ZUS niepokoi nieco ponad 28% badanych podmiotów. Z kolei najmniejsze powody do zmartwień to takie kwestie, jak niestabilność polityczna kraju, kontakty z bankami lub firmami leasingowymi oraz spowolnienie gospodarcze.

Zobacz również

Nutropharma: ponad trzy dekady zaangażowania w zdrowie i innowacje

Nutropharma fot

Suplementy diety? Na polskim rynku są ich tysiące, a z reklam produktów leczniczych dobiegają nas sformułowania „to lek nie suplement”, które rodzą w nas wątpliwości co do jakości produktów z tej kategorii, jak i potrzeby ich stosowania. Tymczasem zarówno leki, jak i suplementy diety, mają swoje miejsce w systemie ochrony zdrowia. Te pierwsze rozwiązują zawiłe problemy związane ze stanem patologicznym w organizmie, rola tych drugich z kolei polega na utrzymaniu fizjologicznej równowagi. Kluczem takiego działania jest skuteczność produktu, za którą kryją się wiedza, doświadczenie, wysoka jakość i bezpieczeństwo.

Hutniczy jubileusz, czyli 20 lat ArcelorMittal w Polsce

 Hutniczy jubileusz, czyli 20 lat ArcelorMittal w Polsce

W tym roku ArcelorMittal obchodzi 20-lecie działalności w naszym kraju. Przez dwie dekady firma zainwestowała w swoje zakłady zlokalizowane w sześciu miastach w Polsce już ponad 10,5 mld zł, unowocześniając procesy produkcyjne, inwestując w nowe technologie i innowacyjne produkty pożądane na rynku: w kraju i za granicą. Od początku działalności w Polsce ArcelorMittal Poland angażuje się również we wsparcie lokalnych społeczności - na różne projekty i inicjatywy społeczne przeznaczył już ponad 24 mln zł.