Jak wskazują dane zebrane przez ManpowerGroup, kobiety zajmują mniej niż 1/3 stanowisk kierowniczych oraz liderskich na całym świecie, choć stanowią połowę globalnej populacji aktywnej zawodowo. W połączeniu z faktem, że w ubiegłym roku na każdych 100 mężczyzn awansowanych ze stanowiska podstawowego na menedżera przypadło zaledwie 87 kobiet, niemal dwie trzecie specjalistek rozważa zmianę pracy w najbliższych miesiącach. Jakie działania podejmują przedsiębiorstwa, aby zmienić tę sytuację i wspierać inicjatywy na rzecz równości zawodowej?
FB Invest Group s.c. (Poznań, Jarocin) zajmuje się profesjonalnym pozyskiwaniem pracowników i pracodawców z różnych branż na terenie całego kraju i za granicą. Niedawno spółka uruchomiła nową usługę – PREM!UM by Workafford, która cieszy się ogromnym zainteresowaniem. W ubiegłym roku firma zadebiutowała w Programie Najwyższa Jakość Quality International zostając jego Laureatem. W tym roku bierze udział po raz drugi w tym konkursie.
Presja płacowa, zmiany społeczne czy niestabilna polityka migracyjna to tylko część przeszkód, z którymi w najbliższym czasie będą mierzyć się pracodawcy. Są one złożone i wymagają strategii oraz rozwiązań dostosowanych do aktualnej rzeczywistości. Jakie są zatem kluczowe problemy, które trawią firmy na polskim rynku pracy? Odpowiada Job Impulse, wiodąca agencja pracy tymczasowej w Polsce oraz członek Polskiego Forum HR.
70 proc. Polaków powyżej 18 r.ż. skanowało kod QR, a 64 proc. z nich robi to regularnie. Są one coraz popularniejsze, używa się ich m.in. do płatności online. Ten fakt wykorzystują również cyberprzestępcy, którzy za pomocą takich fałszywych piktogramów wyłudzają dane osobowe, uzyskują dostęp do kart płatniczych czy bankowości internetowej, albo infekują telefon złośliwym oprogramowaniem – ostrzegają eksperci serwisu ChronPESEL.pl.
Spółka MAN Trucks w Niepołomicach działa w branży motoryzacyjnej w sektorze samochodów ciężarowych. W zakładzie, oprócz produkcji ciężarówek działa osobna hala do montażu i wyposażania kabin. Obecnie z linii montażowej może zjeżdżać 300 pojazdów i kabin w trzyzmianowym trybie pracy każdego dnia. Samochody z fabryki w Krakowie można spotkać na drogach całego świata (nawet na Bliskim Wschodzie, w Azji czy w Afryce).
Pierwszego marca obchodzimy Dzień Doceniania Pracownika. Prawie 80% ankietowanych przyznaje, że pracowałoby bardziej produktywnie, gdyby częściej otrzymywało uznanie za swoją pracę, 71% byłoby wtedy mniej skłonnych do odejścia z pracy, a ponad 83% pracowników uważa, że docenianie ma wpływ na ich motywację do pracy. – Pracodawcy mają świetne narzędzie do zwiększania efektywności w zespole, ale nie zawsze wiedzą jak z niego korzystać – mówi Piotr Gąsiorowski, prezes Instytutu Przywództwa, który na co dzień współpracuje z czołowymi liderami polskiego biznesu.
Słodycze i desery już są najmocniej drożejącą kategorią produktową w sklepach. W styczniu rdr. zdrożały o ponad 14%. A to nie koniec podwyżek, ponieważ kakao staje się coraz bardziej kosztowne na całym świecie. Na amerykańskich giełdach jego ceny wzrosły do ponad 6 tys. dolarów za tonę.
W momencie, gdy sztuczna inteligencja (SI) wkracza do firmy, jej potencjał staje się bardziej widoczny, a apetyt na dalsze innowacje rośnie. To globalne zjawisko, które zmienia sposób, w jaki przedsiębiorstwa podchodzą do technologii, efektywności i innowacyjności.
Istnieje wiele barier i wyzwań, jakie napotykają przedsiębiorcy, którzy chcą wejść ze swoim produktem lub usługą na rynki zagraniczne. W jaki sposób budować strategię komunikacji, by podbić serca zagranicznych konsumentów? Jakie są najnowsze trendy w tym obszarze? Podpowiadamy.