FIRMY NADAJĄ PRIORYTET CIĄGŁOŚCI FUNKCJONOWANIA I BIEŻĄCEJ OPTYMALIZACJI.


Według szacunków Grand View Research outsourcing będzie najszybciej rosnącym segmentem usług IT, odnotowując średnioroczny wzrost na poziomie 12% do 2030 r1. Choć trend polegający na podejmowaniu współpracy w tym zakresie z zewnętrznymi podmiotami jest na fali wznoszącej od wielu lat, dostrzegalna jest pewna ewolucja podejścia biznesu. Reaktywna postawa i standardowe wsparcie techniczne często nie są już wystarczające, ponieważ organizacje w ramach kompleksowej obsługi upatrują w outsourcingu IT realnego wpływu na rozwój firmy i optymalizację swojej działalności, co jednocześnie warunkuje rosnącą popularność usług zarządzanych.


Niekończący się łańcuch wartości

Nawet 59% menedżerów odczuwa pewne konsekwencje wynikające z braku regularnych aktualizacji infrastruktury IT, a także aplikacji biznesowych, co udowadnia, że zakres współpracy z dostawcą rozwiązań technologicznych powinien wykraczać poza standardowy system obsługi zgłoszeń2. Potrzeby wynikające ze zdefiniowanego na nowo, strategicznego podejścia do outsourcingu usług IT adresuje m.in. oprogramowanie chmurowe wykorzystywane w ramach aplikacji biznesowych w spójnym ekosystemie.

Efektywny system zarządzania zgłoszeniami czy też wykwalifikowany i w pełni dostępny service desk niegdyś stanowiły nadrzędny priorytet dla firm w ramach outsourcingu IT. Choć dziś są to obszary nie mniej istotne, należy pamiętać, że to wyłącznie fundament. Nie mam wątpliwości, że w procesie kilkuletniej ewolucji oczekiwań, której dodatkowym katalizatorem był okres pandemii, biznes istotnie zmienił swoje podejście w tym obszarze. Z naszych obserwacji wynika, że organizacje koncentrują się na rozwiązywaniu błędów, ale coraz częściej nadają priorytet również rozwojowi i ciągłej optymalizacji procesów. W związku z tym chętnie oddają na zewnątrz pełną odpowiedzialność za utrzymanie, zarządzanie, zabezpieczenie i rozwijanie firmowego środowiska informatycznego. Jako Fellowmind wierzymy, że technologia jest motorem napędowym wszystkich procesów biznesowych, które powinny dotrzymywać kroku zmieniającym się potrzebom organizacji, ich celom, a także rynkowym trendom czy zmieniającym się realiom legislacyjnym. Dostarczenie aplikacji biznesowych skrojonych pod specyfikę konkretnej organizacji oraz branży umożliwia nieustanne doskonalenie procesów i systemów, a przemyślane połączenie aspektów optymalizacji oraz utrzymania ciągłości funkcjonowania gwarantuje stworzenie niekończącego się łańcucha wartości – mówi Daniel Olejniczak, Managing Director, Fellowmind Poland.


Optymalizacja kosztowa

i consulting zachęcają do outsourcingu

Chęć ograniczenia kosztów w obszarze IT niezmiennie stanowi jeden z najpopularniejszych czynników mających wpływ na wdrożenie outsourcingu w większym niż dotychczas zakresie. Za ważny lub kluczowy aspekt uznaje go nawet 76% specjalistów3. Przy tym 71% wskazuje na regularną konieczność wsparcia eksperckiego w poszczególnych obszarach4. Bieżące doradztwo nie powinno jednak ograniczać się do aspektów stricte technologicznych.
Wielokrotnie współpracowaliśmy jako Fellowmind z klientami, którzy oczekiwali wsparcia w zakresie zarządzania aplikacjami biznesowymi w środowisku chmurowym, aby móc skupić się na strategicznych z perspektywy całej organizacji obszarach. To swoisty znak czasów. Każda firma jest dziś na pewnym poziomie firmą technologiczną, a nowoczesne platformy czy oprogramowania stanowią dla nich standardowe narzędzie. Jednak ideą oferowanej przez nas usługi Managed Services jest jednoczesne dzielenie się branżowym know-how w obszarze środowiska aplikacji biznesowych Microsoft zarówno poprzez zespoły lokalne, będące w bliskiej współpracy z klientami, jak i globalne, co usprawnia wewnętrzną wymianę doświadczeń i transfer wiedzy. Wierzymy, że realną wartość przynosi wyłącznie nieustanne dążenie do rozwoju i poszukiwanie w tym zakresie innowacyjnych rozwiązań – mówi Daniel Olejniczak, Managing Director, Fellowmind Poland.

Według danych opublikowanych przez Deloitte, nawet 82% specjalistów przewiduje, że już wkrótce popularność kompleksowych usług zarządzanych przerośnie dominujące dotychczas działania fragmentaryczne. Strategiczne podejście do outsourcingu jest efektem m.in. zmieniających się realiów rynkowych i postępującego rozwoju technologicznego. Coraz więcej firm chce w ramach dedykowanego oprogramowania chmurowego zaadresować bieżące potrzeby biznesowe, ale także przy wsparciu dostawcy poszukać nowych ścieżek rozwoju, optymalizacji oraz organizacyjnej elastyczności.


1. Grand View Research, 2022
2. Tamże
3. Outsourcing usług i zasobów IT, Computerworld, 2022
4. Tamże


 

Fellowmind Poland –  powstała w 1991 roku jako Bonair, natomiast w listopadzie 2021 roku firma razem z 11 europejskimi organizacjami z 6 krajów połączyła się w jedną markę Fellowmind.
Grupa Fellowmind jest wiodącym europejskim partnerem Microsoft Business Application, która zatrudnia 2000 pracowników i działa w 6 krajach: Polsce, Szwecji, Holandii, Niemczech, Danii i Finlandii. Grupa posiada 28 biur, z czego trzy znajdują się w Polsce. Fellowmind oferuje kompleksową wiedzę specjalistyczną i szerokie portfolio usług, które zapewnia holistyczne podejście do cyfrowej transformacji biznesu. W 2021 roku obroty Grupy Fellowmind osiągnęły wartość 262 mln euro. Fellowmind jest laureatem prestiżowych wyróżnień i branżowych nagród przyznawanych przez Microsoft – m.in. Inner Circle, Microsoft Partner Award, firma została również finalistą w konkursie Microsoft „Partner of the Year Awards” w kategorii „Sustainability Changemaker”.
Fellowmind Poland to zespół ekspertów z 30-letnim doświadczeniem na polskim rynku. Misją organizacji jest dostarczanie najwyższej jakości usług i rozwiązań informatycznych wspierając klientów w osiąganiu ich celów strategicznych. Firma zajmuje się projektowaniem, wdrażaniem i rozwijaniem zintegrowanych rozwiązań dla biznesu z każdej branży. Do kluczowych Klientów FP należą  m.in.: Poczta Polska, Selena, Green Factory, Komputronik, HSV, Giełda Papierów Wartościowych,  CHI Polska – Costa Coffee czy Dotpay SA. Fellowmind Poland zatrudnia ponad 130 pracowników i posiada biura w Warszawie, Białymstoku oraz Szczecinie.
Strategia Fellowmind w centrum uwagi stawia pracowników, którzy łączą w sobie silną wiedzę merytoryczną i entuzjazm oraz pasję do nowych technologii, tworząc rozwiązania dokładnie dopasowane do potrzeb klienta. Firma od lat zatrudnia doświadczonych pracowników, a także pozyskuje młode talenty, którym oferuje  liczne szkolenia. Dzięki temu pracownicy z wybranych sektorów – logistyki, finansów, produkcji czy księgowości, rozpocząć karierę w IT bez konieczności posiadania doświadczenie w tej branży.
Więcej informacji: www.fellowmind.pl

Zobacz również

BOROWINOWE INSPIRACJE SPA

"CZARNE ZŁOTO" W OFERCIE

UZDROWISKA LĄDEK-DŁUGOPOLE S.A.

Segment premium na rynku pracy

PREM!UM by Workafford

FB Invest Group s.c. (Poznań, Jarocin) zajmuje się profesjonalnym pozyskiwaniem pracowników i pracodawców z różnych branż na terenie całego kraju i za granicą. Niedawno spółka uruchomiła nową usługę – PREM!UM by Workafford, która cieszy się ogromnym zainteresowaniem. W ubiegłym roku firma zadebiutowała w Programie Najwyższa Jakość Quality International zostając jego Laureatem. W tym roku bierze udział po raz drugi w tym konkursie.