Zmiany w składce zdrowotnej - przedsiębiorca zapłaci mniej już od marca 2025

Przypominamy, że od 1 stycznia 2025 roku obowiązują nowe przepisy dotyczące wysokości składki zdrowotnej. – Zmiany te to, po pierwsze obniżenie minimalnej składki jaką przedsiębiorca jest zobowiązany odprowadzić do ZUS, po drugie zyskanie możliwości wyłączenia z dochodu stanowiącego podstawę naliczenia składki przychodów i związanych z nimi kosztów dotyczących sprzedaży środków trwałych – podkreśla Beata Tęgowska, ekspertka ds. księgowości i płac Systim.pl

bezpieczeństwo aplikacji

●    Ryzyko cyberataków może wyprzedzić konflikty zbrojne w rankingu najważniejszych zagrożeń Światowego Forum Ekonomicznego.
●    Analitycy Gartner przewidują, że wydatki niepubliczne na cyberbezpieczeństwo wzrosną w tym roku o 15,1%.
●    O bezpieczeństwo aplikacji można zadbać już na etapie pisania kodu.
●    Uruchomione aplikacje należy regularnie testować pod kątem nowych zagrożeń.

Eksperci apelują do rządzących o zmiany w kwestiach podatkowych

Od tego roku obowiązują nowe regulacje podatkowe, które dotykają najmniejszych i największych podatników. Eksperci przekonują, że potrzebna jest większa stabilność i przewidywalność w tym zakresie. I liczą na to, że ustawy ingerujące w prowadzenie działalności gospodarczej będą wchodzić w życie z co najmniej półrocznym vacatio legis. Jednocześnie zaznaczają, że część przepisów uchwalono w pośpiechu, co będzie skutkować nowelizacjami w celu usunięcia błędów i wątpliwości. Jako przykład złej legislacji wskazują tzw. wakacje składkowe. Pilnego uregulowania wymaga kwestia stosowania mechanizmu pay&refund przy poborze podatku u źródła. Ponadto potrzebne są zmiany związane z CIT-em estońskim czy z grupą VAT.

Zobacz również

Laboratorium Doskonałej Poligrafii

Laboratorium Doskonałej Poligrafii

O innowacyjnych rozwiązaniach stosowanych w firmie i planach na najbliższy rok, rozmawiamy z Maciejem Sierpińskim, Prezesem Zarządu, MDM-DRUK Sp. z o.o. Sp. K.

Nowe trendy w podbijaniu rynków zagranicznych okiem praktyka

Nowe trendy w podbijaniu rynków zagranicznych okiem praktyka

Istnieje wiele barier i wyzwań, jakie napotykają przedsiębiorcy, którzy chcą wejść ze swoim produktem lub usługą na rynki zagraniczne. W jaki sposób budować strategię komunikacji, by podbić serca zagranicznych konsumentów? Jakie są najnowsze trendy w tym obszarze? Podpowiadamy.