Techniki audytu finansowego szybko ewoluują dzięki wykorzystywaniu zaawansowanych technologii i metod analitycznych opartych m.in. o systemy sztucznej inteligencji.
– Nowe modele pozwalają audytorom na dokładniejsze badanie sprawozdań finansowych, identyfikację ryzyk oraz dostarczanie wartościowych rekomendacji – mówi Rafał Szymański, Wiceprezes Zarządu Era Capital Sp. z o.o., dynamicznie rozwijającej się polskiej firmy specjalizującej się w emisji obligacji, audytach firmowych oraz pozyskiwaniu finansowania na rynkach krajowych i zagranicznych.

Wypowiedź została zarejestrowana 5 grudnia 2024, podczas Europejskiego Forum Biznesu 2024 w Katowicach.

Zobacz również

Jak skuteczny system zarządzania wpływa na jakość produkowanych ciężarówek?

 Jak skuteczny system zarządzania wpływa na jakość produkowanych ciężarówek?

Spółka MAN Trucks w Niepołomicach działa w branży motoryzacyjnej w sektorze samochodów ciężarowych. W  zakładzie, oprócz produkcji ciężarówek działa osobna hala do montażu i wyposażania kabin. Obecnie z linii montażowej może zjeżdżać 300 pojazdów i kabin w trzyzmianowym trybie pracy każdego dnia. Samochody z fabryki w Krakowie można spotkać na drogach całego świata (nawet na Bliskim Wschodzie, w Azji czy w Afryce).

Sztuczna inteligencja nie wywoła rewolucji na rynku badawczym

Sztuczna inteligencja nie wywoła rewolucji na rynku badawczym

Sztuczna inteligencja nie zrewolucjonizuje rynku badawczego, ale na pewno doprowadzi do jego ewolucji. Dla branży oznacza to mniej więcej tyle samo plusów, co minusów. Wśród tych drugich należy wymienić farmy botów, które będą fałszować wyniki badań, a to będzie wysoce kosztowna i długotrwała walka. Z kolei korzyścią może być przyspieszenie prac, prowadzonych pod czujnym okiem człowieka. Wprowadzenie AI z pewnością nie doprowadzi do masowych zwolnień pracowników, bo kontrolowanie technologii jest niezbędne, by unikać błędów. Ponadto sztuczna inteligencja nie jest w stanie nabrać pewnych ludzkich cech, koniecznych w tej pracy. Mimo tego AI może przejąć 1/3 rynku w perspektywie 4-5 najbliższych lat. Wówczas też zaczną być zauważalne oszczędności. Natomiast wcześniej klienci odczują podniesienie cen, bo wprowadzanie nowoczesnych technologii to przecież dodatkowe koszty. Jednak z czasem to się ustabilizuje.