Jak wygrać z kryzysem w ujęciu samorządowym?

- Czy kryzys może być motorem napędowym zmian w samorządzie?
- Tendencje w zarządzaniu rozwojem jednostek samorządu terytorialnego w czasie pandemii.
- Działania administracji rządowej w stosunku do samorządów. Tarcze kryzysowe. Czas na większą aktywność samorządów
- Co dalej z budżetami samorządów?

  • Barbara Galicz, Burmistrz Tarczyna, woj. mazowieckie
  • Paweł Ozga, Burmistrz Świebodzic, woj. dolnośląskie

Jakie są aktualne tendencje w zarządzaniu rozwojem jednostek samorządu terytorialnego z perspektywy 9 miesięcy trwania pandemii? Jak samorząd ocenia działania administracji centralnej  w ramach wsparcia z Rządowego Fundusz Inwestycji Lokalnych, zasilanego pieniędzmi z Funduszu Przeciwdziałania COVID-19? W pierwszym rozdaniu do samorządów trafiło 6 mld zł, które szybko zostały rozdysponowane na inwestycje gminne. Drugą pulę środków również stanowić będzie 6 mld zł. Co dalej z funkcjonowaniem samorządów w odniesieniu do budżetów gmin, w kontekście doniesień, że może zabraknąć pieniędzy na funkcjonowanie administracji?

 

 

Zobacz również

CSL – kreujemy logistykę na nowo

CSL – kreujemy logistykę na nowo

CLS Sp. z o.o. (Szczecin) i pozostałe podmioty wchodzące w skład Grupy niezmiennie stawia na jakość, rozwijanie procesów i usprawnianie procedur. Przedsiębiorstwo jest po recertyfikacji Systemu Zarządzania Jakością oraz IFS Logistics 2.2, czyli najwyższego poziomu bezpieczeństwa standardu dla transportu i magazynowania. Firma poddała się też audytowi w zakresie cyberbezpieczeństwa, zgodnie z unijną dyrektywą, która ma wejść w życie w 2024 roku. CSL jeszcze w tym roku chce uzyskać stosowny certyfikat w tym zakresie.

Coraz więcej Polaków rozpoznaje phishing

oraz więcej Polaków rozpoznaje phishing

Ale tylko połowa wie co zrobić, gdy kliknie w link

86 proc. Polaków deklaruje, że potrafi rozpoznać fałszywy e-mail, sms lub telefon, w którym przestępcy podszywają się pod znaną firmę lub instytucję. Ale absolutną tego pewność ma tylko co piąty ankietowany. Znacznie gorzej wypadamy, gdy trzeba zareagować na kradzież danych osobowych. O tym, jakie działania należy podjąć w takiej sytuacji, wie niespełna 56 proc. respondentów. W przypadku wycieku danych z serwisu lub aplikacji, w której ma się konto, tylko 45 proc. ich posiadaczy wiedziałoby jak się zachować. To wnioski z badania przeprowadzonego na zlecenie ChronPESEL.pl i Krajowego Rejestru Długów pod patronatem Urzędu Ochrony Danych Osobowych i Instytutu Prawa Ochrony Danych Osobowych.