Opakowania Bittner

W maju br. w Polsce zaczęła obowiązywać Dyrektywa SUP (single-use-plastics), która znacznie ogranicza używanie jednorazowych opakowań i przedmiotów z tworzyw sztucznych. To ogromne wyzwanie, zwłaszcza dla branży gastronomicznej, ale również firm innych sektorów, które musiały dostosować się do nowych przepisów. To oczywiście również szansa dla producentów opakowań.

 

Przedsiębiorstwem, które doskonale wykorzystało nową koniunkturę jest Bittner Packaging sp.j. Firma posiada ponad 30-letnie doświadczenie w produkcji opakowań dla gastronomii, a dzięki determinacji swoich właścicieli, w krótkim czasie przekształciła się z niewielkiego dostawcy wyrobów jednorazowych dla barów i restauracji w jednego z największych w kraju producentów opakowań do celów spożywczych. – Jeszcze w 2018 roku większość naszych produktów należała do grupy tych, które wkrótce miały zostać objęte zakazem. Dyrektywa SUP zmotywowała nas do działania – mówi  Agata Mach, właścicielka Bittner Packaging sp.j. – Poszerzyliśmy ofertę o produkty skierowane do producentów żywności,  tj. opakowania do dań gotowych i posiłków na wynos. Dzięki temu teraz jesteśmy jedną z największych firm w Polsce zajmującą się produkcją tego typu asortymentu –
dodaje A. Mach.

 

Bittner bardzo dużą uwagę przykłada do jakości swoich wyrobów i bezpieczeństwa procesu produkcyjnego, wysokie standardy oraz skuteczne zarządzanie zapewnia wdrożony w zakładzie Zintegrowany System Zarządzania Jakością i System Środowiskowy (wg PN-EN ISO 9001 i PN-EN ISO 14001). Spółka przygotowuje się  również do uzyskania FSSC 22000, uznanej na całym świecie normy służącej do audytowania oraz certyfikacji bezpieczeństwa żywności dla organizacji w łańcuchu dostaw żywności.

 

Wszystkie wyroby w Bittner powstają w sposób zrównoważony, m.in. opracowano wewnętrzny system recyclingu odpadu poprodukcyjnego, który umożliwia ponowne wykorzystywanie surowca z zachowaniem jego czystości i bezpieczeństwa.  Zarząd stale inwestuje w energooszczędny sprzęt i poszukuje alternatywnych surowców, które spełniają europejskie normy. Dodatkowo produkcja może być realizowana za pomocą jednej z trzech metod: ekstruzji, termoformowania oraz wtrysku, co umożliwia stosowanie różnych materiałów:  polimerów, tworzyw biopochodnych i biodegradowalnych.

 

W 2019 roku spółka wprowadziła do swojej oferty sztućce z innowacyjnego tworzywa WPC – kompozytu drewna i tradycyjnego polimeru. – Wytwarzane przez nas produkty wielokrotnego użytku z WPC posiadają wysoką odporność na temperaturę (do 95 st. C) i nie zmieniają swoich właściwości nawet po 125-krotnym cyklu mycia w zmywarkach. Dodatkowo są bardzo atrakcyjne wizualnie i zostały świetnie przyjęte przez klientów – zaznacza Agata Mach.


Małgorzata Bachórz

 

Sztućce wielokrotnego użytku z kompozytu WPC zostały nagrodzone Złotym Godłem QI 2023

Więcej o Bittner Packaging:
www.bittner.waw.pl

Zobacz również

Jakość wpisana w DNA – CDMO 4.0

Jakość wpisana w DNA – CDMO 4.0

Curtis Health Caps (CHC) na rynku polskim i zagranicznym istnieje od ponad 30 lat. Będąc firmą elastyczną, podążającą za trendami rynkowymi, wciąż się zmienia, jednak wartością stałą i fundamentem jest bezwzględna najwyższa jakość produktów oraz usług, dzięki której CHC zyskał miano wiarygodnego partnera w branży farmaceutycznej.

 

Nowe trendy w podbijaniu rynków zagranicznych okiem praktyka

Nowe trendy w podbijaniu rynków zagranicznych okiem praktyka

Istnieje wiele barier i wyzwań, jakie napotykają przedsiębiorcy, którzy chcą wejść ze swoim produktem lub usługą na rynki zagraniczne. W jaki sposób budować strategię komunikacji, by podbić serca zagranicznych konsumentów? Jakie są najnowsze trendy w tym obszarze? Podpowiadamy.