Bruk Sp. z o. o. to jeden z największych producentów betonowych elementów na południu kraju. Istniejąca od 28 lat spółka znajduje się dzisiaj w czołówce firm w zakresie rozwoju i wdrażania innowacji. Kluczem do sukcesu stała się polityka stawiająca na modernizacje, technologię i najwyższą jakość produktów.

 Bruk fot 2

 

Od manufaktury po nowoczesną technologię

Pierwsze produkty marki powstawały w niewielkim garażu ponad ćwierć wieku temu. Ówczesna manufaktura to już zamierzchła przeszłość. W miarę rozwoju zastąpiona została ona nowoczesną technologią produkcji i zarządzania, opartą o systemy informatyczne. Wszystkie innowacyjne przedsięwzięcia, w których uczestniczy Bruk, to wynik wieloletniego doświadczenia, specjalistycznej wiedzy oraz kreatywnego zespołu kompetentnych ludzi. Dziś spółka posiada 4,5 tys. m2 hal produkcyjnych, zatrudnia około 70 pracowników i  wytwarza miliony metrów kwadratowych kostki brukowej, odpowiadającej najwyższym standardom estetycznym i jakościowym.

 

Rozwój,  innowacje, jakość

Intensywny rozwój firmy oraz sukcesywne umacnianie jej pozycji na rynku, to wynik w głównej mierze szeregu inwestycji w park maszynowy, które nastąpiły w latach 2005-2013. Dzięki uzyskanym z Unii Europejskiej dofinansowaniom (w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka), czyżowicka spółka uruchomiła dwie nowoczesne linie produkcyjne zintegrowane z technologią informatyczną. Automatyzacja i modernizacja procesu produkcyjnego przełożyła się na trwały wzrost nie tylko ilości, ale i jakości asortymentu. Wdrażane systemy monitorowania ewoluowały, wszystko po to, aby dostarczane na rynek produkty odpowiadały polskim i międzynarodowym normom oraz satysfakcjonowały nawet najbardziej wymagających klientów. Obok Zakładowej Kontroli Produkcji w latach 2006-2018 wdrożono w firmie normę PN-EN ISO 9001:2008 oraz jej poprzedniczkę 9001:2000. Dzisiaj spółka pochwalić się może autorskim system zarządzania, powstałym w głównej mierze na kanwie ISO (które na trwałe ugruntowało podejście do zarządzania firmą we wszelkich jej aspektach), koncepcji Lean Manufacturing wraz z towarzyszącymi jej narzędziami oraz ERP Abas.

 

Bruk fot 3

 

2 marki – 1 producent

Obecność produktów firmy Bruk na rynku jest dziś coraz bardziej widoczna, a ich różnorodność  sukcesywnie się powiększa. Obecnie w ofercie spółki znajdują się 2 marki, różniące się nieco profilem i asortymentem.    

 

Kolekcja Bruk to gama produktów nawierzchniowych (kostki brukowe, płyty tarasowe, wykończeniowa galanteria) oraz ogrodzenia. Bogata gama wzorów, kolorów i rodzajów powierzchni umożliwia tworzenie unikalnych kompozycji dopasowanych do potrzeb i preferencji użytkowników.  Na wyróżnienie zasługuje linia produktów MULTIKOLOR. Należą one do grupy wyrobów PREMIUM, o szlachetnej powierzchni, powstających przy użyciu technik podnoszących walory estetyczne. Uzyskiwana poprzez łączenie kontrastowych barw i przejść tonalnych kolekcja obejmuje 8 wielokolorowych kompozycji: gothic, diamond, light, york, barwy jesieni, dark, muszlowy, corten. W produkcji wyrobów z serii Multikolor wykorzystywane są 2 autorskie technologie: Bruk Color Quality (zapewnia intensywność i trwałość kolorów, dzięki zastosowaniu starannie dobranych barwników nieorganicznych oraz białego cementu) oraz Bruk Protect Quality (ułatwia czyszczenie produktów oraz polepsza odporność na wilgoć, dzięki czemu powierzchnia nie pęka i nie łuszczy się pod wpływem mrozu.)

 

 Bruk fot 1

 

Kolekcja Modern Line to obecna od 2012 roku na polskim rynku  gama nowoczesnych produktów nawierzchniowych oraz – powstałych w technologii ręcznego odlewania – donic, mebli i małej architektury z betonu architektonicznego. Skierowane są do miłośników nowoczesnego designu, którzy poszukują nietypowych form betonowych. Wdrożone rozwiązania technologiczne pozwalają na nadawanie produktom z betonu architektonicznego kształtów o różnym stopniu skomplikowania, zminimalizowanie grubości ścian oraz zredukowanie ciężaru. Umożliwiło to produkcję wyrobów wychodzących poza tradycyjny obszar wzornictwa oraz zewnętrznego zastosowania.

Produkty Bruk z powodzeniem wpisują się w projekty zarówno przestrzeni prywatnych, jak i publicznych. Dziś znaleźć je możemy m. in. w tak prestiżowych miejscach jak centrum handlowe Posnania, Muzeum Śląskie czy Tężnia solankowa w Katowicach.

 

Nagrody

Potwierdzeniem doskonałej i wciąż rosnącej kondycji czyżowickiej firmy są zdobywane przez nią corocznie nagrody i wyróżnienia. Certyfikaty Przedsiębiorstwo Fair Play 2009-2020, Solidna Firma  2018-2020, Gepard Biznesu 2019, Brylant Polskiej Gospodarki 2019, Gazele Biznesu 2020, Laur Konsumenta – TOP MARKA 2020, Laur Klienta TOP MARKA 2021. To tylko kilka z wyróżnień, które firma zdobyła na przestrzeni ostatnich lat. Wskazują one jednoznacznie, iż droga rozwoju w oparciu o innowacje, zespół wyspecjalizowanych pracowników oraz zarządzanie jakością może stać się kluczem do sukcesu.

 

Bruk logotyp

 

 www.bruk.info.pl
www.modernline.info.pl

Zobacz również

Powiślańska Szkoła Wyższa – nieustanny rozwój skuteczną metodą walki z kryzysem

 Powiślańska Szkoła Wyższa – nieustanny rozwój skuteczną metodą walki z kryzysem

Uczelnie wyższe były jednymi z pierwszych podmiotów w Polsce, które zerwały współpracę ze swoimi rosyjskimi i białoruskimi partnerami w akcie sprzeciwu wobec inwazji Rosji na Ukrainę.

 

Tarczyn – jakość i nieustanny rozwój

Tarczyn – jakość i nieustanny rozwój

Każda z gmin podejmuje wysiłki, aby być przestrzenią aktywnie zarządzaną i przyjazną dla życia lokalnej społeczności. Jest to dość duże wyzwanie, ponieważ na barkach samorządów spoczywa cały konglomerat zadań jej przypisanych.