Rozmowa z Dominiką Kufel, Quality&Security Manager w itelligence sp. z o.o.

 

itelligence DominikaKufel dms 1Jakie były początki działalności itelligence i jak ocenia Pani rozwój i aktualną pozycję rynkową Państwa Firmy?

 

Nasza firma w tym roku obchodzi 30-lecie istnienia na świecie, w przyszłym będziemy świętować 25-lecie oddziału w Polsce. Działamy zatem niemal tak długo, jak cała branża informatyczna w Polsce. W 2000 r., w Tarnowie Podgórnym pod Poznaniem, w dedykowanym, certyfikowanym budynku, spełniającym wszystkie branżowe normy, uruchomiliśmy własne data center. W tamtych czasach byliśmy pionierami usług outsourcingu IT, które ewoluowały do dzisiejszych usług typu Managed Services i Cloud Services. Korzystając z wiedzy i doświadczeń naszych kolegów z siedziby firmy w Niemczech, stworzyliśmy atrakcyjny model usług dla polskiego rynku i szybko staliśmy się jednym z wiodących dostawców usług IT oraz konsultingu SAP. Mocną pozycję utrzymujemy do dziś kładąc nacisk na rozwój kompetencji naszego zespołu oraz bliskie partnerstwo z kluczowymi dostawcami innowacyjnych technologii, zarówno w obszarze usług, jak i infrastruktury – SAP, IBM, AWS, Microsoft. W opublikowanym w czerwcu największym raporcie dotyczącym kondycji polskiej branży ICT w Polsce, Computerworld Top 200, plasujemy się w ścisłej czołówce największych firm IT działających na rodzimym rynku. W kluczowych rankingach zajmujemy wysokie pozycje: czwarte w kategorii Najwięksi dostawcy usług centrów przetwarzania danych, siódme w kategorii Najwięksi dostawcy usług w modelu cloud  czy tuż za pierwszą dziesiątką w kategorii Najwięksi dostawcy usług ERP.

 

Gdyby miała Pani opisać misję Państwa firmy jednym zdaniem, jak by ono brzmiało?

Nie mam wątpliwości, że to zdanie to po prostu nasza misja: We Transform. Trust into Value, która odzwierciedla nasze ambicje, definiuje cel istnienia naszej spółki i sposób, w jaki działamy. Koncentrujemy się na rozwiązaniach, które generują trwałą wartość dla naszych klientów, stawiamy na innowacje, projektujemy, wdrażamy i stale ulepszamy oferowane usługi. W swoich działaniach kierujemy się uczciwością i odpowiedzialnością, dzięki którym budujemy zaufanie. To bardzo świadome podejście, bez zaufania trudno wyobrazić sobie trwałe relacje, również biznesowe.

Do kogo przede wszystkim kierują Państwo swoją ofertę i co wyróżnia ją na rynku?

Nasza oferta skierowana jest do średnich i dużych przedsiębiorstw wszystkich branż. Przede wszystkim do tych, które chcą wykorzystać możliwości, jakie niesie ze sobą cyfryzacja. W dzisiejszych czasach dobrze zaplanowana strategia cyfrowej transformacji to podstawa, bez której nie da się budować przewagi konkurencyjnej. Organizacje, które przegapią ten czas zostaną w tyle, albo wręcz znikną z rynku. W naszej ofercie znajdują się wszystkie innowacyjne rozwiązania SAP odpowiadające tym wyzwaniom  np. SAP S/4HANA – zaawansowane oprogramowanie biznesowe ERP działające w czasie rzeczywistym, SAP C/4HANA – zestaw zintegrowanych rozwiązań obsługujących wszystkie procesy związane z obsługą klienta, od sprzedaży, przez marketing, po obsługę serwisową czy SAP Ariba – kompleksowa platforma zakupowa B2B w chmurze. Niezależnie od tego, czy klient prowadzi działalność produkcyjną, usługową, transportową czy inną, jesteśmy w stanie dobrać narzędzia idealnie dopasowane do jego potrzeb i specyfiki branży. Kompetencje związane z konsultingiem SAP uzupełniamy ofertą naszego data center. I w tym obszarze mamy do zaoferowania usługi w ramach technologii z najwyższej półki. Ta kompleksowość zdecydowanie wyróżnia nas na rynku. Niewiele jest firm w Polsce, które oferują tak szeroki zakres usług – od analizy dostępnych rozwiązań, przez wdrożenie, po ich utrzymanie i rozwój. Inną naszą przewagą jest fakt, że należymy do międzynarodowej grupy, a ta do korporacji NTT Data, globalnego lidera branży ICT. Dzięki takiej strukturze właścicielskiej w unikatowy sposób łączymy globalne zasoby wiedzy i doświadczeń z lokalną obecnością i znajomością krajowej specyfiki.

 

Jak zdefiniowałaby Pani pojęcie „najwyższa jakość” w odniesieniu do Państwa działalności?

 

Jakość widzimy w wielu wymiarach - działania całej organizacji, portfolio rozwiązań i usług, a także w wymiarze jednostkowym, każdego pracownika naszej firmy.  
W 2010 r. itelligence uzyskała certyfikat potwierdzający pomyślne wdrożenie Zintegrowanego System Zarządzania (ZSZ) spełniającego wymagania międzynarodowych standardów w zakresie bezpieczeństwa informacji (ISO/IEC 27001), zarządzania usługami IT (ISO/IEC 20000) i zarządzania ciągłością działania (ISO 22301). Nasz ZSZ obejmuje całą działalność, wszystkie lokalizacje i procesy oraz realizowane usługi. Od lat itelligence corocznie poddawana jest  audytom nadzoru, a raz na trzy lata audytom recertyfikacyjnym, które przeprowadzane są przez akredytowaną międzynarodową jednostkę certyfikacyjną. Rok rocznie przeprowadzany jest również w naszej organizacji audyt wewnętrzny ZSZ.

 

Wielokrotnie audytują nas też w data center sami klienci. Wychodząc naprzeciw ich wymaganiom związanym ze sprawozdawczością finansową, od 2006 r. świadczymy im usługi zgodnie z systemem kontroli wewnętrznej spełniającym wymagania standardu ISAE3402. W związku z tym poddawani jesteśmy corocznie audytom potwierdzającym pomyślne wyniki kontroli czego rezultatem są raporty Service Organization Control (SOC 1). Robimy to, aby zapewnić realizację usług zgodnie z korporacyjnymi wymaganiami Compliance and Security wytyczonymi zarówno przez Grupę itelligence, jak i samych klientów, którzy od dostawcy oczekują, że będzie świadczył usługi zgodne z międzynarodowymi standardami i branżowymi „best practices”. Klienci chcą mieć pewność i gwarancję, że dostawca taki jak itelligence realizuje usługi, zapewniając im wymaganą jakość, bezpieczeństwo danych i ciągłość procesów biznesowych poprzez nieustanną minimalizację ryzyka utraty danych i zakłócenia ciągłości działania.

 

Aby zapewnić wysoką jakość usług, itelligence współpracuje ze sprawdzonymi i zaufanymi partnerami, globalnymi producentami i dostawcami produktów oraz rozwiązań, które stosowane są w celu realizacji usług z naszego portfolio. Dlatego kładziemy nacisk na bliskie partnerstwo ze wspomnianymi liderami rynkowymi – SAP, IBM, AWS, Microsoft.

Jakość wyraża się również w postawie i działaniu każdego z naszych pracowników. Wśród ważnych dla nas wartości znajdują się m.in. zaufanie, odpowiedzialność, teamwork, profesjonalizm, uczciwość. Działając zgodnie z nimi i zasadami obowiązującego w itelligence ZSZ mamy pewność, że każdy z nas daje z siebie to co najlepsze i niezbędne do rzetelnej realizacji naszych zobowiązań wobec klientów.

 

Są Państwo wielokrotnym Laureatem Programu Najwyższa Jakość Quality International. Czy traktują Państwo ten fakt jako nobilitację i docenienie dotychczasowych osiągnięć czy raczej jako zobowiązanie na przyszłość?

 

Zdobycie takiego wyróżnienia jest zarówno nagrodą za ciężką pracę i potwierdzeniem, że nasza polityka ZSZ jest słuszna, ale także zobowiązaniem. Każdy obecny i potencjalny klient ma bowiem prawo oczekiwać od nas najwyższego poziomu usług.  To także dla na dodatkowa motywacja, aby nie robić kroku w tył i w każdej kolejnej edycji móc stanąć na podium, ciesząc się z kolejnej nagrody. Będąc od lat uczestnikiem i laureatem Programu Najwyższa Jakość mamy już pokaźną kolekcję statuetek, które dumnie prezentujemy w naszym biurze.

 

Właściwie w każdej branży, także w Państwa sektorze rynkowym, bardzo istotną rolę odgrywa postęp techniczny i technologiczny. Czy Pani zdaniem intelligence to firma innowacyjna?

 

itelligence to zdecydowanie firma innowacyjna. Mamy wieloletnią tradycję bliskiej współpracy z SAP czy IBM. Niemal współuczestniczymy w projektowaniu innowacyjnych rozwiązań, testujemy je i dzielimy się naszym spostrzeżeniami z producentem. Nasze zdanie jest w tym procesie ważne. Jednocześnie sami, na bazie rozwiązań SAP i nie tylko, projektujemy innowacje, które są doceniane i nagradzane. Do finału prestiżowego konkursu SAP Innovation Award zakwalifikowało się kilka projektów itelligence z obszaru Internetu Rzeczy i Sztucznej Inteligencji,  a jeden z nich znalazł się w wąskiej grupie zwycięzców. I choć mogłoby się wydawać, że niektóre pomysły są bardzo futurystyczne są  już dziś wykorzystywane u naszych klientów w praktyce – np. avatar w obsłudze klienta czy drony w służbie rolnictwa. Ale innowacyjność może mieć też mniejszą skalę. Nie stoimy w miejscu, codziennie, bazując na naszej wiedzy, doświadczeniach i tym, co najlepsze w dostępnych technologiach, projektujemy i ulepszamy dla naszych klientów rozwiązania, dzięki którym mogą w innowacyjny sposób podejść do swojej działalności.

 

Rozmawiała Joanna Jakoweńko

Zobacz również

TARNOPAK nagrodzony Złotym Godłem QI!

TARNOPAK nagrodzony Złotym Godłem QI!

W zlokalizowanym w Jaśle Zakładzie TARNOPAK Sp. z o.o. powstają wysokiej klasy opakowania z tektury, metalu, drewna oraz połączenia tych materiałów. Priorytetami firmy są dbałość o najwyższą jakość wyrobów,  elastyczne podejście do klienta oraz ciągłe dostosowywanie oferty do zmieniających się oczekiwań rynku.

Polacy na rynku OZE. Stajemy się bardziej ekologiczni i odpowiedzialni w inwestowaniu?

Polacy na rynku OZE. Stajemy się bardziej ekologiczni i odpowiedzialni w inwestowaniu?

Kryzys klimatyczny w dramatyczny sposób zmienia świat, dlatego coraz częściej działamy na rzecz ochrony środowiska dla następnych pokoleń, które są naszą przyszłością.