Ważna rola produktów chemicznych w codziennym życiu jest niezaprzeczalna. Świat stawia jednak duże wymagania odnośnie norm ekologicznych takich preparatów, a nowoczesne, dojrzałe i odpowiedzialne przedsiębiorstwa z powodzeniem wychodzą naprzeciw tym oczekiwaniom. Tak, jak P.P.H. Darchem (Mogilno, woj. kujawsko-pomorskie), które od ponad ćwierć wieku specjalizuje się w produkcji i dystrybucji środków czystości i chemii gospodarczej, samochodowej i kosmetyków.  

 

 

– Działalność rozpoczęliśmy w 1995 r. od produkcji papieru higienicznego i chemii domowej. Systematycznie poszerzaliśmy działalność o kolejne artykuły, m.in. płyny do czyszczenia, naczyń, prania, toalet), chemii samochodowej, w tym pierwszy na rynku spryskiwacz do szyb nie zawierający alkoholu), środki higieny osobistej oraz kosmetyki i produkty specjalistyczne (np. odkamieniacze i udrażniacze), by dziś stać się jednym wiodących producentów i dystrybutorów tego sektora w Polsce i wielu krajach Europy – mówi Dariusz Kowalski, właściciel firmy.

 

Ważny trzon oferty Darchem stanowi paleta produktów grillowych, obecnych na rynku pod rozpoznawalną marką Flambit. To podpałki w płynie, zagęszczone, parafinowe, płyny do czyszczenia, grille jednorazowe, zapalarki oraz węgiel drzewny i brykiety.

Przedsiębiorstwo świadczy również usługi wynajmu nieruchomości (lokale użytkowe i mieszkaniowe).

Darchem niezmiennie pozostaje firmą rodzinną, którą stanowią dziś dwa podmioty wzajemnie uzupełniające się w swojej działalności – Przedsiębiorstwo Produkcyjno-Handlowe zajmuje się dystrybucją, natomiast produkcja jest domeną Darchem Cosmetics Sp. z o.o. Członkowie „rodziny” Darchem” to wykwalifikowani i kreatywni specjaliści, których pasją są produkty chemii użytkowej, każdego dnia poszukujący nowych rozwiązań, technologii i innowacyjnych zastosowań produktów. Wiele nowych wyrobów bądź modyfikacje tych już istniejących, niejednokrotnie powstają pod wpływem sugestii użytkowników, ale oczywiście są również efektem tendencji w zakresie funkcjonalności, wydajności, efektywności i ekologii w branży samych preparatów chemicznych, jak i ich opakowań. Firma dysponuje własnym zakładem produkcji opakowań, gdzie minimalizuje się ilość stosowanych tworzyw sztucznych, stawiając na technologie recyklingu.

 

Oprócz wyrobów pod wspólną marką Darchem – „ALL”, obecną w większości sieci handlowych w Polsce, przedsiębiorstwo realizuje zlecenia produkcji dla podmiotów zewnętrznych. Często są to wyroby o bardzo zindywidualizowanej specyfikacji. – Nasza elastyczność, kompleksowość realizacji usług i umiejętność sprostania wymaganiom kontrahentów, dla których jesteśmy rzetelnym i sprawdzonym partnerem biznesowym, przekłada się na stały, dynamiczny rozwój firmy, nieustanne inwestycje w nowe zakłady produkcyjne, linie technologiczne, hale magazynowe i przede wszystkim wyroby. To oczywiście wiąże się również ze stałym wzrostem zatrudnienia. Aktualnie będziemy prowadzili rekrutację do naszego nowego zakładu zlokalizowanego w Porcie Morskim Gdańsk – podkreśla Dariusz Kowalski.

 

Zuzanna Pawełczyk

 

Zobacz również

Wózek używany? Tak. Ale materac wyłącznie nowy

Nawet połowa użytkowanych wózków dziecięcych została zakupiona na rynku wtórnym. Specjaliści rekomendują, by dziecko spało na nieużywanym materacyku, nie tylko ze względów higienicznych, ale także jako profilaktykę SIDS (nagłej śmierci łóżeczkowej). Żaden jednak producent nie był zainteresowany, by wprowadzić odpowiednią ofertę na rynek ze względu na zbyt dużą różnorodność kształtów wózków dziecięcych. W praktyce dostępne propozycje były bardzo ograniczone. Aż do momentu, kiedy na rynku pojawiła się Manufaktura Materacy.

 

Wybory 2023: Powyborczy wiatr w żagle dla złotego

Powyborczy wiatr w żagle dla złotego

Wybory parlamentarne już za nami. Prawo i Sprawiedliwość, choć otrzymało największe poparcie (35,38%), nie będzie w stanie samodzielnie rządzić. Opozycyjny rząd może za to stworzyć prawdo-podobną koalicję złożoną z Koalicji Obywatelskiej (30,7%), Trzeciej Drogi (14,4%) oraz Nowej Lewi-cy (8,61%). Jak na wynik wyborów zareagował rynek? Tłumaczy Tomasz Gessner, główny analityk firmy Tavex.