W tegorocznej edycji Programu Najwyższa Jakość Quality International 2020 mBank zdobył Złote Godło w kategorii QI Order. W ten sposób kapituła konkursu doceniła zintegrowany system zapewnienia jakości wprowadzony w 2019 roku w operacjach banku.
mBank od lat jest synonimem innowacyjnych rozwiązań. Był pierwszym w pełni internetowym bankiem w Polsce, a dziś wyznacza kierunek rozwoju bankowości mobilnej i online. Jest jedną z najsilniejszych i najszybciej rozwijających się marek finansowych w Polsce.
Innowacyjność i dynamiczny rozwój wpisane są w DNA banku, który od lat stawia przed sobą ambitne plany rozwoju. Dla bankowego pionu operacji te plany to przede wszystkim efektywna obsługa dyspozycji związanych z nowymi produktami i usługami. By robić to sprawnie, operacje wdrożyły kilka systemów, m.in. system wspierający kontraktowanie zleceń z biznesem, system zgłaszania i wdrażania optymalizacji czy też nagrodzony ¬– zintegrowany system zapewnienia jakości (SZJ).
SZJ opiera się na trzech filarach: kontroli statystycznej i testowaniu, ocenie dojrzałości procesów oraz rejestrze incydentów operacyjnych, czyli zdarzeń, które mogą zakłócić prawidłową pracę, np. opóźnienie w dostarczeniu korespondencji czy awaria systemów IT.
To autorskie rozwiązanie stworzył od podstaw pion operacji banku. Dzięki czemu jest dostosowane do specyfiki działania mBanku i jego wcześniejszych doświadczeń. SZJ pozwala zredukować liczbę błędów do minimum i wyeliminować ich przyczyny. Pomaga też ocenić czy wprowadzane optymalizacje i automatyzacje nie spowodowały spadku jakości. Gdy wynik kontroli pokazuje 100 procent, można cieszyć się z sukcesu. Co to oznacza dla klienta? Szybko i poprawnie zrealizowaną dyspozycję, czyli wysoką jakość obsługi. A to najistotniejszy, poza dobrą ofertą, czynnik pozwalający na utrzymanie klientów i pozyskiwanie nowych.
DP