Serce globalnego gracza rynku przekazów pieniężnych bije w Warszawie. Stąd realizowanych jest 46 procesów biznesowych, a wiele z nich zostało przeniesionych do Polski z centrali MoneyGram w USA oraz biur w Londynie i Rzymie.

 

Kiedy w styczniu 2015 roku uroczyście otwierano warszawskie biuro MoneyGram, pracowało w nim około 300 osób. Teraz jest ich już prawie 800. Stanowią oni ponad 25 proc. wszystkich zatrudnionych w MoneyGram.
- Jedna trzecia zatrudnionych w Warszawie to obcokrajowcy reprezentujący 55 narodowości, a naliczniejszą grupę stanowią Hindusi, Hiszpanie oraz Włosi. Obsługują oni klientów i agentów MoneyGram w 24 językach roboczych, we wszystkich strefach czasowych, 24 godziny na dobę. To oni odpowiadają za to, aby przekazy pieniężne trafiały od nadawcy do odbiorcy w 10 minut w ponad 200 krajach świata – mówi Andrzej Wilk, szef warszawskiego biura MoneyGram.

MoneyGramŚwiatowy potentat nie tylko ulokował tu swoje centrum biznesowe, ale również umożliwia nadawanie i odbiór przekazów pieniężnych w ponad 5200 lokalizacjach poprzez sieć agentów w całej Polsce. Należą do nich Poczta Polska, Bank Pocztowy, Bank BPS oraz wybrane placówki Banków Spółdzielczych. Usługa dostępna jest także w 73 sklepach (do końca października – 160) sieci Tesco, dzięki czemu klienci mogą przesyłać oraz odbierać środki w trakcie codziennych zakupów.


Warszawskie centrum zajmuje się również innowacjami. W pierwszym kwartale 2016 roku, udział kanałów samoobsługowych w przychodach MoneyGram (np. platformy online) wyniósł 13%. Celem firmy jest zwiększenie go do 15-20 proc. na koniec przyszłego roku.


Według danych Banku Światowego, liczba migrantów na świecie w tym roku przekroczy 270 milionów. W 2015 roku przesłali oni 601 miliarów USD. MoneyGram ma na całym świecie 350 000 punktów, w których można wysłać i odebrać pieniądze.

 

Tomasz Popławski

Zobacz również

Elektronika użytkowa przyszłości

Elektronika użytkowa przyszłości

„Przyszłość zaczyna się dziś” – to powiedzenie doskonale odzwierciedla działalność krakowskiej firmy KGK TRADE, oferującej pod trzema markami – Evorei, Xblitz i Neno, produkty elektroniki użytkowej, oparte o innowacyjne technologie, dzięki którym wiele codziennych czynności staje się przyjemniejszymi i bezpieczniejszymi.  

 

Przedsiębiorcy wciąż słabo zainteresowani KSeF-em.

Obraz: Oliver Menyhart z Pixabay

Resort chce udostępnić nową wersję i liczy na większy ruch

Od 1 lipca przyszłego roku korzystanie z KSeF będzie obowiązkowe. Obecnie jest to dobrowolne, a oficjalne dane Ministerstwa Finansów pokazują, jakie jest podejście podatników do tego tematu. Uwierzytelnień – nawiązanych sesji w ogóle – było prawie 320 tys. w środowisku produkcyjnym od stycznia do połowy maja br. Ponad 4,9 mln odnotowano ich w środowisku testowym od 1 października 2021 r. do połowy maja br. W tym okresie, trwającym ponad półtora roku, wystawiono też ok. 64,7 mln próbnych faktur w środowisku testowym. Według ekspertów, widać, że zainteresowanie systemem wciąż jest słabe, choć coraz większe. Nie brakuje też opinii, że przedsiębiorcy nie są jeszcze przygotowani do zmian. Tymczasem resort zapowiada zoptymalizowanie środowisk testowych i zintensyfikowanie działań promujących KSeF.