Kiedy pięć lat temu spółka Koleje Wielkopolskie uruchomiła swój pierwszy pociąg, rozpoczęła budowanie nowej jakości na wielkopolskich torach.

Godzina 4:40, 1 czerwca 2011 r. z Wolsztyna do Leszna wyrusza w trasę pierwszy w historii pociąg Kolei Wielkopolskich. Tak rozpoczęła się faktyczna działalność spółki, która dzisiaj obsługuje linie kolejowe województwa wielkopolskiego, a także wybrane odcinki linii w województwach: lubuskim, kujawsko-pomorskim oraz łódzkim.

 

Spółka jest sprawnie funkcjonującym przedsiębiorstwem, realizującym regionalne przewozy pasażerskie. Przez  pięcioletni okres funkcjonowania systematycznie podnoszono jakość świadczonych usług pasażerskich publicznego transportu zbiorowego. Skutecznie realizując założenia organizatora przewozów – Samorządu Województwa Wielkopolskiego, KW oferują wysoką  jakość i rzetelność realizowanych przewozów, dysponują kompetentną kadrą pracowników – zarówno w zakresie front-line, jak i zaplecza technicznego.

Nowoczesne pojazdy zakupione przez Samorząd Województwa Wielkopolskiego, z których korzysta przewoźnik, są jednym z synonimów niezawodnej, nowoczesnej i punktualnej kolei. Spółka oferuje usługi transportowe przyjazne wielu grupom klientów, co stanowi ciekawą alternatywę dla ruchu kołowego.

 

Działalność Kolei Wielkopolskich w dużej części pokrywa zapotrzebowanie ludności na przewozy do szkół, uczelni oraz miejsc pracy na obsługiwanych obszarach. Proponowana oferta w znaczącym stopniu przyczynia się do zaspokajania potrzeb ludności w zakresie przejazdów wycieczkowych oraz turystyczno-rekreacyjnych. Skutkiem tych działań jest stała promocja Wielkopolski, jako regionu o dużej atrakcyjności turystycznej.

 

Wśród dotychczasowych sukcesów Kolei Wielkopolskich, oprócz funkcjonującego już systemu sprzedaży biletów przez telefon komórkowy w aplikacji SkyCash, wymienić należy system internetowej sprzedaży biletów; dynamika wzrostu w tych mobilnych kanałach sprzedaży jest imponująca.

 

Koleje Wielkopolskie były dwukrotnie uhonorowane certyfikatem „Godło – Najwyższa Jakość - Quality International” – w 2014 i 2015 r. Niezależnie od przyznawanych wyróżnień spółka cały czas dąży do perfekcji na wszystkich płaszczyznach funkcjonowania. Odpowiedzią na wysokie oczekiwania wobec świadczonych przez Koleje Wielkopolskie usług była decyzja o wdrożeniu Zintegrowanego Systemu Zarządzania. Dzięki temu od 2015 r. Koleje Wielkopolskie mogą się szczycić posiadaniem 3 certyfikatów ISO w zakresie: systemu zarządzania jakością (PN-EN ISO 9001:2008), systemu zarządzania środowiskowego (PN-EN ISO 14001:2004) i systemu zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy (PN-N-18001: 2004).

 

Optymalne warunki dla trwałości procesu przewozowego zapewniają obiekty serwisowania pojazdów i organizacja serwisu. Dlatego też nieużytkowne od lat 90. obiekty w Zbąszynku zamienione zostały w sprawnie funkcjonujący Punkt Utrzymania Taboru. Tamtejsza infrastruktura torowa, jaki i sieć trakcyjna oraz budynki po renowacji spełniają parametry konieczne do serwisu pojazdów kolejowych.

Dziś Koleje Wielkopolskie są jednym z przewoźników, który samodzielnie serwisuje pojazdy, a zrealizowane prace remontowe pozwoliły na uzyskanie stanowisk przeglądowo-naprawczych dla pociągów elektrycznych oraz stanowiska do naprawy silników trakcyjnych innych podzespołów pojazdów trakcji elektrycznej.    

Wszystkie te doświadczenia pozwalają stwierdzić, że Koleje Wielkopolskie sprostały postawionym wyzwaniom i osiągają wyznaczone cele. Jednocześnie spółka w dalszym ciągu dąży ku doskonaleniu i innowacyjności.

Zobacz również

Wyzwania motywują nas do działania

Wyzwania motywują nas do działania

Rozmowa z Piotrem Wutkowskim, właścicielem firmy oraz Karolem Kowalskim, Dyrektorem Produkcji firmy Wutkowski Sp. z o.o., która od ponad 25 lat specjalizuje się w obróbce i dystrybucji szkła dla producentów m.in. mebli, drzwi, AGD i branży budowlanej w kraju i za granicą.

Rekordzista ma dług wobec ZUS-u na blisko 820 mln zł

Obraz Rilson S. Avelar z Pixabay

Według danych przekazanych przez ZUS, blisko 820 mln zł wyniosła na koniec lipca br. maksymalna kwota zadłużenia aktywnego płatnika. Rok wcześniej była o niespełna 1 mln zł mniejsza. Nie brakuje opinii, że naganne jest dopuszczenie do takiej sytuacji i należało wcześniej reagować. Natomiast w ww. okresie średni dług wzrósł z 27 tys. zł do 28 tys. zł. Zdaniem ekspertów, warto pomyśleć nad systemowymi ograniczeniami dla aktywnych dłużników, przekraczających ustalony poziom zadłużenia. Rozłożenie należności na raty oczywiście nie rozwiązuje problemu. Potrzebne są działania nie tylko w obszarze ubezpieczeń społecznych, ale również kompleksowe regulacje przeciwdziałające m.in. zatorom płatniczym.