Jako konsumenci zwracamy baczną uwagę na jakość używanej przez nas  wody. Równie ważna dla nas jest jakość konsumowanego lodu, który z tej wody powstaje. Lód przez wiele stuleci traktowany był jako środek konserwujący żywność, z czasem stał się produktem spożywczym, a także materiałem użytkowym, z którego powstają niekonwencjonalne produkty, a także dzieła sztuki.

Wrocławska spółka ICE ART, to prekursor lodowego biznesu w Polsce. Firma, która była pionierem w tej branży, dziś jest jej liderem.

 ICE ART fot 1

 

Ludzkość już u zarania dziejów szybko odkryła, że żywność przechowywana w lodzie dłużej zachowuje świeżość. Chińczycy potrafili przechowywać lód już 3 tys. lat temu. Aż do XVIII wieku lód był pozyskiwany jako surowiec z obszarów i w porach roku, w których występował naturalnie. Powszechne było pozyskiwanie lodu w czasie zimy , zabezpieczanie go słomą i przechowywanie pod ziemią (w specjalnie budowanych ziemiankach ) przez wiele ciepłych miesięcy. Pierwsza technologia schładzania mechanicznego opartego o parowanie eteru etylowego (pozostająca w zasadzie niezmienna do dziś) i produkcja sztucznego lodu miała miejsce w połowie XVIII w. Pierwsze domowe lodówki pojawiły się na początku XX w. w USA, a już w latach 20 lodówki produkujące kostki lodu. Masowa produkcja ruszyła po drugiej wojnie światowej, przechowywanie mrożonej żywności stało się powszechne, a lód stał się niezbędnym produktem spożywczym. Z czasem lód zyskał również uznanie jako niebanalny materiał do produkcji barów lodowych, naczyń, gadżetów, elementów dekoracyjnych, a także dzieł sztuki – rzeźb lodowych.

 

-Lód jest bardzo wdzięcznym materiałem rzeźbiarskim o idealnych parametrach, doskonały w swej strukturze.Tworzymy i dostarczamy bloki lodowe dla rzeźbiarzy, a także gotowe dekoracje lodowe, które są doskonałym, nowatorskim uzupełnieniem kampanii marketingowych znanych marek (np. Play, Żywiec, Lech) – mówi p. Wiesław Świerzyński, Prezes Zarządu ICE ART. Bloki lodowe ICE ART. trafiają do odbiorców w całej Europie i na wszystkie europejskie  festiwale rzeźb lodowych.

 

Tylko na największy festiwal lodowy w Niemczech ,od kilkunastu lat firma dostarczyła ponad 200 ton lodu, z którego powstało niemal 2 tys. m2 instalacji. ICE ART współpracuje z Katedrą Rzeźby Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu. Bloki lodowe  ICE ART docierają m.in.  do odbiorców w Norwegii, Szwecji, Danii, Belgii, Anglii , Słowacji czy na Litwę  jak również do krajów o ciepłym klimacie  m.in. do  Chorwacji, Grecji czy do  Egiptu.

 ICE ART fot 2

 

- Rzeźbienie w blokach lodowych jest doskonałym elementem kreatywnej zabawy i integracji np. grupy pracowników danej firmy . Stąd też ICE ART oferuje przeprowadzanie warsztatów rzeźbienia w lodzie dla amatorów.   Scenariusz takich warsztatów dopasowywany jest do potrzeb uczestników – podkreśla p. Wiesław Świerzyński.

Z krystalicznie czystego lodu wykonuje się precyzyjne grawerowania w pełnym kolorze (np. logotypy, dowolne wzory czy napisy), w lodzie zamrażane są różnej wielkości gadżety . W firmie produkowane są bloki lodowe przezroczyste jak szyba , alabastrowe (mleczne ) barwione w dowolne  kolory   lub o strukturze marmuru.

ICE ART oferuje także możliwość indywidualnego zaprojektowania lodowych dekoracji czy kompleksowego wybudowania całorocznego baru lodowego wraz z dekoracjami . Całoroczne bary lodowe ICE ART znajdują się m.in. w Rzymie, Pradze, Dubrowniku, Hurghadzie, czy na Rodos.


Początki firmy sięgają 2004 r. Było to pierwsze w Polsce przedsiębiorstwo branży „lodowej” (wówczas jako ICE Sp. z o.o.), produkujące najwyższej jakości, krystalicznie czysty, głęboko zmrożony lód paczkowany, oraz bloki lodowe.
 – I od samego początku nieustannie trwamy w pasji tworzenia w lodzie, aby dostarczyć zmysłom odbiorców niezapomniane wrażenia – zaznacza Prezes Zarządu firmy  p .Wiesław Świerzyński.


W 2007 r. na bazie spółki powstała obecna firma ICE ART Sp. z o.o.  potem dołączyła  grupa kilku spółek w kraju oraz spółka – córka w Czechach, firmy specjalizują się m.in. w produkcji kostek lodu , bloków lodowych , lodowych  dekoracji oraz zajmują się dystrybucją tych produktów.

 

ICE ART fot 4


W ramach  swoich usług  mają również   „ pogotowie lodowe” czyli expresową  dostawę lodu w kostkach.   
ICE ART to firma o szerokim spektrum lodowej produkcji która oferuje :
* różnego kształtu i wielkości kostki lodu spożywczego,
* lód kruszony,
* śnieg o każdej porze roku,
* różnej wielkości formy użytkowe m.in.  kieliszki, szklanki, naczynia z lodu,
* bloki lodowe w wielkości standard i jednotonowe,
* różnej wielkości i przeznaczenia rzeźby lodowe,
 * wielotonowe, różnorodne instalacje przestrzenne,

Wszystko co produkuje firma ICE ART jest o najwyższych parametrach jakościowych, co wynika z wieloletnich doświadczeń i stosowanych technologii (amerykańska linia produkcyjna). Najwyższą jakość produktów lodowych zapewnia doskonały surowiec, jakim jest krystalicznie czysta, przechodząca przez systemy uzdatniania, woda.

 

W ICE ART lód jest produkowany przez cały rok. Jesienią i zimą prym wiodą bloki lodowe (ok. tysiąca sztuk miesięcznie). Wiosną i latem większość produkcji stanowi lód konsumpcyjny.

Lód w kostkach marki ICE ART trafia przede wszystkim do handlowych sieci detalicznych i hurtowych (Makro), na stacje benzynowe (m.in. Orlen, BP), do lokali gastronomicznych. Firma produkuje również kostki lodu pod markami własnymi sieci handlowych i innych dystrybutorów tego produktu.

 

Firma posiada światowe i europejskie certyfikaty (IPIA i EPIA) potwierdzające jakość paczkowanego, spożywczego lodu w kostkach.

 

Zuzanna Pawełczyk

 

ICE ART logo

Zobacz również

TARNOPAK nagrodzony Złotym Godłem QI!

TARNOPAK nagrodzony Złotym Godłem QI!

W zlokalizowanym w Jaśle Zakładzie TARNOPAK Sp. z o.o. powstają wysokiej klasy opakowania z tektury, metalu, drewna oraz połączenia tych materiałów. Priorytetami firmy są dbałość o najwyższą jakość wyrobów,  elastyczne podejście do klienta oraz ciągłe dostosowywanie oferty do zmieniających się oczekiwań rynku.

Ponad połowa Polaków boi się kradzieży tożsamości

Ponad połowa Polaków boi się kradzieży tożsamości

Co drugi Polak (52 proc.) obawia się kradzieży tożsamości, ale nie wszyscy odczuwają niebezpieczeństwo w takim samym stopniu. Młodzi ludzie i mieszkańcy wsi znacznie rzadziej czują się zagrożeni niż osoby w średnim wieku i seniorzy żyjący w miastach. Zdecydowanie najbardziej boimy się, że cyberprzestępcy wykorzystają nasze dane do zaciągnięcia kredytu lub pożyczki – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie serwisu ChronPESEL.pl i Krajowego Rejestru Długów.