Rozmowa z Wojciechem Fronckiewiczem, Prezesem firmy KioskPolis Holding S.A.

 

Kiosk PolisCzym jest, nagrodzona Złotym Godłem w programie Najwyższa Jakość QI, Internetowa porównywarka ubezpieczeń kioskpolis.pl?

Porównywarka ubezpieczeń kioskpolis.pl to coś więcej niż porównywarka. Chcemy, żeby klienci postrzegali kioskpolis.pl jako partnera, eksperta, który przy wykorzystaniu nowoczesnych rozwiązań technologicznych pomoże nie tylko w prosty i przystępny sposób porównać najlepsze oferty, ale przede wszystkim doradzi, podpowie i wyjaśni klientowi, dlaczego jedna oferta jest lepsza od innej oraz w łatwy sposób przeprowadzi klienta przez cały proces zakupu ubezpieczenia.

 

Państwa porównywarka działa bardzo szybko i jest niezmiernie intuicyjna. Jakie zastosowane rozwiązania mają na to wpływ?

Porównywarka kioskpolis.pl to efekt wielu lat pracy i doświadczeń zebranych zarówno po stronie zakładów ubezpieczeń, jak również aktywnego wsparcia i doradzania klientom przy wyborze najlepszych produktów ubezpieczeniowych.
Niezależnie od tego kioskpolis.pl to przede wszystkich rezultat mojej ogromnej pasji i zainteresowania nowymi technologiami oraz idei, która przyświeca mi w całej mojej drodze zawodowej, że klient jest zawsze najważniejszy i wszystko co robimy ma na celu ułatwienie i wsparcie w niełatwym procesie zakupu ubezpieczenia.


Firmy, które z nami współpracują i osoby, które pomagają projektować nam procesy oraz aplikacje, z których korzystają nasi klienci, nie mają łatwego życia. Cały czas próbujemy coś zmienić, testować i modyfikować, szukając tego najlepszego rozwiązania. To, jak dzisiaj wygląda kioskpolis.pl oraz proces sprzedaży, który uzyskał wyróżnienie Złotym Godłem, to efekt niekończącej się liczby testów, prób i błędów, przez który przechodziliśmy. Obecnie pracujemy nad dalszymi usprawnieniami w procesach sprzedaży i obsłudze klienta, dzięki tym zmianą chcemy jeszcze bardziej wyróżniać się na tle rynku i naszej konkurencji.

 

Jakie ubezpieczenia cieszą się największym zainteresowaniem?

Polski rynek ubezpieczeniowy oraz świadomość ubezpieczeniowa klientów w Polsce jest w dalszym ciągu na dużo niższym poziomie, niż ma to miejsce w krajach zachodnich. Z tego powodu Polacy najczęściej kupują ubezpieczenia, do których obliguje nas ustawodawca, tzn. ubezpieczenia OC komunikacyjne oraz ubezpieczenia nieruchomości, które są niejako „wymuszone” przez banki udzielające kredytów. Świadomość ubezpieczeniowa w Polsce bardzo szybko rośnie i już dzisiaj większość osób, która wyjeżdża za granicę kupuje ubezpieczenia turystyczne; najczęściej dotyczą one wyjazdów poza Europę. Obecnie obserwujemy wzrost zainteresowania ubezpieczeniami podróżnymi na wyjazdy do krajów EU. Polacy, którzy podróżują po Europie mają już pełną świadomość, że karta EKUZ nie pokrywa wszystkich kosztów leczenia i w związku z tym postanawiają się dodatkowo ubezpieczyć. Rośnie też zainteresowanie zakupami innych ubezpieczeń, np. od kosztów rezygnacji z wyjazdów turystycznych, wycieczek oraz Assistance samochodowego za granicą.


Jestem przekonany, że kolejnym produktem, który w Polsce będzie zyskiwał na popularności, będzie OC w życiu prywatnym. Rośnie ilość wypadków oraz zdarzeń, które powodują rowerzyści, osoby poruszające się na hulajnogach, a koszty tych wypadków to kwoty sięgające niekiedy kilkanaście czy kilkadziesiąt tysięcy złotych. Warto jeżdżąc na rowerze, czy hulajnodze nie zastanawiać się, skąd wezmę pieniądze na rentę lub leczenie osoby, którą nieumyślnie możemy potrącić powodując trwałe kalectwo lub uszczerbek na zdrowiu. W Warszawie rocznie dochodzi do kliku tysięcy zdarzeń z udziałem rowerzystów lub osób poruszających się na hulajnogach, a część z tych zdarzeń kończy się bardzo poważnymi w skutkach wypadkami. Słyszałem również o zdarzeniu, które zakończyło się śmiercią osoby potrąconej przez rowerzystę. Koszty takiego zdarzenia osoba nieubezpieczona musi pokryć samodzielnie.

 

Jakie innowacyjne rozwiązania, produkty znajdują się w ofercie kiospolis.pl?

Obecnie w ofercie kioskpolis.pl są ubezpieczenia turystyczne oraz ubezpieczenia komunikacyjne. Planujemy uruchomienie sprzedaży: ubezpieczenia nieruchomości, ubezpieczenia kosztów rezygnacji oraz ubezpieczeń zdrowotnych i życiowych.
Jesteśmy jedyną porównywarką w Polsce, w której klient może poznać wartość ubezpieczanego pojazdu. Dla wielu klientów brak tej informacji jest barierą przed zakupem ubezpieczenia. Dodatkowo klient może w naszej porównywarce samodzielnie skonfigurować pakiet wybierając różne opcje ubezpieczenia OC, sumę ubezpieczenia NNW lub zakres Assistance. Nie zadajemy klientom kilkunastu zbędnych pytań dotyczących ich historii ubezpieczenia. Te dane są dzisiaj przechowywane przez UFG i pytanie o to klientów jest utrudnianiem procesu oraz zabieraniem cennego czasu. To właśnie prostota, intuicyjność oraz szybkość zakupu ubezpieczenia jest jedną z naszych wielu przewag konkurencyjnych.

 

Kiosk Polis jedno miejsce 

 

Dlaczego warto zakupić ubezpieczenie za pośrednictwem Państwa platformy?

Zakup ubezpieczenia w kioskpolis.pl gwarantuje wybór najlepszej i najtańszej oferty. Dodatkowo klient w jednym miejscu i krótkim czasie ma możliwość przejrzystego i zrozumiałego porównania wszystkich elementów i zakresów ubezpieczenia. Jesteśmy jedyną platformą w Polsce, gdzie osoba może wybrać jedną ze 182 dyscyplin sportowych, a nasz algorytm przedstawi oferty wyłącznie takie, które gwarantują ochronę dla tej właśnie dyscypliny sportowej. W każdej innej porównywarce lub zakupie bezpośrednio na stronie ubezpieczycieli dopiero lektura kilkunastu stron Ogólnych Warunków Ubezpieczenia daje gwarancję i pewność, czy dana oferta będzie mnie chronić, czy nie.

 

Jak ważne w kontekście wiarygodności przedsiębiorstwa są opinie klientów, ich przywiązanie i lojalność. Czy klienci do Państwa wracają?

 

Opinie klientów i ich lojalność to jest to, co dla nas jest najważniejsze i o to staramy się najbardziej zabiegać. Proces obsługi klienta na każdym etapie jest tak przygotowany, żeby  zawsze otrzymał od nas wsparcie i pomoc.
Klienci do nas wracają i to jest dla nas jasny sygnał, że idziemy we właściwym kierunku i nie będziemy ustawali w dążeniu do jak najlepszej obsługi oraz dbania o jakość naszego serwisu.

 

Nad czym pracujecie Państwo obecnie?

Nie mogę odpowiedzieć o wszystkim nad czym pracujemy, część rozwiązań, które będziemy wdrażać, ma nas jeszcze bardziej odróżnić od konkurencji. Nie chciałbym tego zdradzać przed wdrożeniem na naszej platformie. Mogę powiedzieć, że już niebawem będziemy wprowadzać zupełnie nowy i bardzo nowoczesny proces sprzedaży ubezpieczeń komunikacyjnych. Będzie to najprostszy, najbardziej intuicyjny i najszybszy proces zakupu ubezpieczenia OC i AC komunikacyjnego. Pracujemy również nad algorytmami sztucznej inteligencji, które będą wspierały proces zakupu ubezpieczenia.
Naszym celem jest pozycja lidera w Polsce pod względem jakości, innowacyjności oraz prostoty zakupu ubezpieczenia. Chcemy, żeby każdy klient, który doświadczy zakupu ubezpieczenia w kioskpolis.pl zawsze do nas wracał w przyszłości właśnie z uwagi na jakość oferty, cenę ubezpieczenia oraz intuicyjność procesu zakupu.

 

Rozmawiała Magdalena Klimek

Zobacz również

Efektywne zarządzanie systemowe

Efektywne zarządzanie systemowe

Firma FINAL S.A. cieszy się uznaniem szerokiego grona klientów, nie tylko rynku krajowego, ale również innych państw Europy, świadoma jest tego, że podstawę zaufania i dobrych relacji z klientami i kontrahentami stanowi przede wszystkim wysoka jakość oferowanych produktów i usług. Osiąga się to dzięki wdrożonym standardom zarządzania produkcją i komunikacją oraz licznym narzędziom systemowym.

Bezkonkurencyjny partner technologiczny

Budowa stopnia beztlenowego oczyszczalni ścieków na terenie Cukrowni Glinojeck

Przedsiębiorstwo Techbud-Toruń renomę zyskało dzięki stosowaniu zasad uczciwej konkurencji i utrzymywaniu dobrych relacji z inwestorami i podwykonawcami. Firma, specjalizując się w robotach budowlano-montażowych i remontowych konstrukcji stalowych oraz instalacji technologicznych dla wielu branż, znana jest z wyjątkowej terminowości, stosowania nowoczesnych i bezpiecznych rozwiązań oraz spełniania oczekiwań klientów. Największym atutem przedsiębiorstwa jest doświadczony zespół.