W ujęciu marketingowym działalność każdego z funkcjonujących na rynku podmiotów to coś znacznie więcej niż promocja wytwarzanych produktów czy oferowanych usług. Na wizerunek przedsiębiorstwa składają się bowiem wszelkie podejmowane pod jego szyldem aktywności – również te okołobiznesowe. Przyjmują one różne oblicza – działalności charytatywnej, sponsoringu, a także mecenatu kultury i sztuki. Atlas to przykład firmy, która aktywnie angażuje się w inicjatywy majace służyć nie tylko budowaniu pozycji odpowiedzialnego przedsiębiorstwa, ale również zaspokajaniu potrzeb społeczeństwa.
Foto: Dariusz Kulesza/Atlas
Wspracie kultury
Corporate Cultural Responsibility, choć jest pojęciem stosunkowo nowym, wpisało się już na stałe w strategię wielu firm. Wspierając kulturę marka nie tylko zapewnia ludziom wyjątkowe doświadczenia i przeżycia, ale również towarzyszy im w nich. Atlas od lat aktywnie wspiera cenne inicjatywy z tego zakresu, doceniając ich wartość dla rozwoju gospodarczego oraz społecznego. Doskonałym przykładem wsparcia sektora kultury przez biznes jest współpraca pomiędzy firmą a Filharmonią Łódzką. Jej ostatni efekt to wyjątkowa Gala Operowa, która odbyła się 27 maja 2018. Na scenie pojawili się Mariusz Kwiecień – słynny baryton, należący do ścisłej, światowej czołówki śpiewaków operowych, oraz znana sopranistka – Joanna Woś. Koncert, podczas ktorego artyści wykonali najpiękniejsze arie i duety z oper mistrzów bel canta, okazał się prawdziwą ucztą dla melomanów.
Archiwum FŁ. Foto: Dariusz Kulesza
Miejsce dla sztuki
Kultura i sztuka są obecne w działalności firmy Atlas niemal od początku jej funkcjonowania. Odpowiedzią na społeczną potrzebę obcowania z wysokiej jakości twórczością była założona w 2003 roku galeria Atlas Sztuki, która szybko stała się jednym z najważniejszych miejsc na polskiej mapie kulturalnej. Jej pomysłodawcą i założycielem był Andrzej Walczak – współtwórca firmy Atlas. W krótkim czasie, za sprawą wyjątkowo aktywnej działalności, nie tylko wystawienniczej, ale również edukacyjnej, Atlas Sztuki znalazł się na czele prywatnych galerii sztuki w kraju. Na przestrzeni 14 lat funkcjonowania gościł dziesiątki wybitnych artystów, prezentował setki jedynych w swoim rodzaju prac, a także dostarczał emocji tysiącom odwiedzających. Wiele spośrów wystaw organizowanych przez Atlas Sztuki prezentowano później w innych galeriach – nie tylko w Polsce, ale i zagranicą.
Działalność dobroczynna
Grupa Atlas, lider na polskim rynku chemii budowlanej, mimo nieustannego rozwoju biznesowego i rozszerzającej się skali działalności, nie pozostaje obojętna na problemy otoczenia, w którym funkcjonuje. Już niedługo po powstaniu firmy, zaczęły do niej napływać różnego rodzaju prośby o wsparcie. Ponieważ chęć dzielenia się osiągniętym sukcesem była ogromna, a potrzeb stale przybywało, zdecydowano się usystematyzować tę sferę działalności. W 1996 roku powołałana została Fundacja Dobroczynności Atlas. Wśród jej celów statutowych wymienia się między innymi: pomoc ubogim i chorym, ze szczególnym uwzględnieniem dzieci, tworzenie, utrzymywanie i prowadzenie hospicjów oraz udzielanie pomocy materialnej instytucjom edukacyjnym i wychowawczym. Dotychczas na wsparcie potrzebujących przeznaczono w sumie ponad 69 milionów złotych.
Sponsoring sportowy
Tym, co przybliża firmę odbiorcom i buduje jej wizerunek są bez wątpienia emocje. Trudno o silniejsze niż te sportowe. Dlatego też Atlas towarzyszy polskim sportowcom w ich walce o najwyższe laury. Od stycznia 2015 roku firma jest sponsorem Kamila Stocha. Mistrz olimpijski w skokach narciarskich regularnie gromadzi przed telewizorami miliony kibiców, którzy trzymają kciuki za jego dalekie loty i kolejne sukcesy. Atlas wspiera także Bartłomieja Mroza – para-badmintonistę, od urodzenia niemającego prawego przedramienia oraz Aleksandrę Urbańczyk – utalentowaną łódzką pływaczkę. Choć różnią ich uprawiane dyscypliny, to łączy nie tylko logo sponsora, ale również ogromna pasja i konsekwentne dążenie do wyznaczonych celów.
Foto: Atlas
Działalność, która się opłaca
Niezależnie od specyfiki biznesu i skali prowadzonej działalności każda firma jest nieodłączną częścią otoczenia, w którym funkcjonuje. Posiadając ku temu odpowiednie środki powinna więc troszczyć się o nie jak najlepiej. Możliwości jest wiele – mecenat kultury, sponsoring czy działalność dobroczynna to tylko niektóre z nich. Kluczem do powodzenia w realizacji celów okołobiznesowych jest ich właściwy dobór i systematyczna realizacja. Efektem odpowiednio prowadzonych działań jest pełnowymiarowy sukces – zarówno w ujęciu wizerunkowym, jak i biznesowym.
Biuro prasowe Grupy Atlas