Firma Bruk Sp. z o.o., od ponad 27 lat na rynku, to obecnie jeden z największych producentów betonowych elementów na południu kraju. Czyżowicką spółkę Bruk można uznać dzisiaj za jednego z liderów w zakresie rozwoju i wdrażania innowacji. Kluczem do sukcesu stała się polityka stawiająca na modernizacje, technologię i najwyższą jakość produktów.

 

Bruk fot 2

 

Od manufaktury po nowoczesną technologię


Pierwsze produkty marki powstawały w niewielkim garażu ponad ćwierć wieku temu. Ówczesna manufaktura wytwarzania  to już zamierzchła przeszłość. W miarę rozwoju zastąpiona została ona nowoczesną technologią produkcji i zarządzania, opartą o systemy informatyczne. Wszystkie innowacyjne przedsięwzięcia, w których uczestniczy Bruk, to wynik wieloletniego doświadczenia, specjalistycznej wiedzy oraz kreatywnego zespołu kompetentnych ludzi. Dziś spółka posiada 4500 m2 hal produkcyjnych, zatrudnia około 70 pracowników i  wytwarza miliony metrów kwadratowych kostki brukowej odpowiadającej najwyższym standardom estetycznym i jakościowym.

 

Rozwój, innowacje, jakość


Intensywny rozwój firmy oraz sukcesywne umacnianie jej pozycji na rynku to wynik w głównej mierze szeregu inwestycji w park maszynowy, które nastąpiły w latach 2005-2013. Dzięki uzyskanym z Unii Europejskiej dofinansowaniom (w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka), czyżowicka spółka uruchomiła dwie nowoczesne linie produkcyjne zintegrowane z technologią informatyczną. Automatyzacja i modernizacja procesu produkcyjnego przełożyła się na trwały wzrost nie tylko ilości, ale i jakości asortymentu. Wdrażane systemy monitorowania ewoluowały, wszystko po to, aby dostarczane na rynek produkty odpowiadały polskim i międzynarodowym normom oraz satysfakcjonowały nawet najbardziej wymagających klientów. Obok Zakładowej Kontroli Produkcji w latach 2006-2018 wdrożono w firmie normę PN-EN ISO 9001:2008 oraz jej poprzedniczkę 9001:2000. Dzisiaj spółka pochwalić się może autorskim system zarządzania, powstałym w głównej mierze na kanwie ISO (które na trwałe ugruntowało podejście do zarządzania firmą we wszelkich jej aspektach), koncepcji Lean Manufacturing wraz z towarzyszącymi jej narzędziami oraz ERP Abas.

 

Bruk fot 1

 

2 marki – 1 producent


Obecność produktów firmy Bruk na rynku jest dziś coraz bardziej widoczna, a ich różnorodność  sukcesywnie się powiększa. Obecnie w ofercie spółki znajdują się 2 marki, różniące się nieco profilem i asortymentem.    

Kolekcja Bruk to gama produktów nawierzchniowych (kostki brukowe, płyty tarasowe, wykończeniowa galanteria) oraz ogrodzenia. Bogata gama wzorów, kolorów i rodzajów powierzchni umożliwia tworzenie unikalnych kompozycji dopasowanych do potrzeb i preferencji użytkowników.  Na wyróżnienie zasługuje linia produktów COLORMIX. Należą one do grupy wyrobów PREMIUM, o szlachetnej powierzchni, powstających przy użyciu technik podnoszących walory estetyczne. Uzyskiwana poprzez łączenie kontrastowych barw i przejść tonalnych kolekcja obejmuje 7 wielokolorowych kompozycji: gothic, diamond, light, york, barwy jesieni, dark, muszlowy. W produkcji wyrobów z serii Colormix wykorzystywane są 2 autorskie technologie: Bruk Color Quality (zapewnia intensywność i trwałość kolorów, dzięki zastosowaniu starannie dobranych barwników nieorganicznych oraz białego cementu) oraz Bruk Protect Quality (ułatwia czyszczenie produktów oraz polepsza odporność na wilgoć, dzięki czemu powierzchnia nie pęka i nie łuszczy się pod wpływem mrozu.)

 

Kolekcja Modern Line to obecna na polskim rynku od 2012 roku gama nowoczesnych produktów z betonu architektonicznego. Powstałe dzięki technologii ręcznego odlewania meble, mała architektura, donice i nawierzchnie skierowane są do miłośników nowoczesnego designu, którzy poszukują nietypowych form betonowych. Wdrożone rozwiązania technologiczne pozwalają na nadawanie produktom kształtów o różnym stopniu skomplikowania, zminimalizowanie grubości ścian oraz zredukowanie ciężaru. Umożliwiło to produkcję wyrobów wychodzących poza tradycyjny obszar wzornictwa oraz zewnętrznego zastosowania. Produkty Bruk z powodzeniem wpisują się w projekty zarówno przestrzeni publicznych jak i prywatnych. Dziś znaleźć je możemy m. in. w tak prestiżowych miejscach jak centrum handlowe Posnania, Muzeum Śląskie czy Tężnia solankowa w Katowicach.

 Bruk fot 3

Nagrody

 

Potwierdzeniem doskonałej i wciąż rosnącej kondycji czyżowickiej firmy są zdobywane przez nią corocznie nagrody, certyfikaty i wyróżnienia. Powiatowy Lider Przedsiębiorczości 2016, Innowator Śląska 2012, Gazele Biznesu 2009-2012, 2015, Firma Wiarygodna Finansowo 2013, Certyfikat Złoty Płatnik 2014, Diamenty Forbesa 2015, certyfikaty i statuetki Przedsiębiorstwo Fair Play (2009-2019), Solidna Firma (2018,2019) oraz  Laur Konsumenta – TOP MARKA 2020. To tylko kilka z wyróżnień, które firma zdobyła na przestrzeni ostatnich kilku lat. Wskazują one jednoznacznie, iż droga rozwoju w oparciu o innowacje, zespół wyspecjalizowanych pracowników oraz zarządzanie jakością może stać się kluczem do sukcesu.

www.bruk.info.pl
www.modernline.info.pl

 

Bruk logotyp

Zobacz również

Bezpiecznie, czysto, zdrowo

EMKA - Bezpiecznie, czysto, zdrowo

EMKA S.A. to polska firma z 30-letnim doświadczeniem, która świadczy usługi w zakresie odbioru, transportu i utylizacji odpadów medycznych.

Pracowity jak… Polak, czyli jak postrzegamy pracę po godzinach?

Obraz Malachi Witt z Pixabay

Temat 35-godzinnego tygodnia pracy coraz częściej przebija się w mediach i wśród opinii publicznej. Natomiast dzisiaj o tym rozwiązaniu nadal możemy myśleć bardziej w kategoriach egzotyki. Dlaczego? Polacy pracują dużo, także po godzinach. Jak wynika z najnowszego raportu Aplikuj.pl „Wielopokoleniowa siła w miejscu pracy” 9 na 10 osób dopuszcza wykonywanie “nadliczbówek”. Ponad 60 proc. z nich rozważa taką opcję w szczególnych sytuacjach. Z kolei 1/3 badanych osób otwarcie przyznaje, że zgadza się na wykonywanie zadań służbowych poza przyjętymi godzinami1. A czy podejście pracowników do nadgodzin zmienia się w zależności od wieku? I czy tak samo do pracy po godzinach podchodzą Zetki jak i Baby Boomersi?