image001

itelligence sp. z o.o. to jeden z wiodących na rynku polskim dostawców kompleksowych usług oraz doradztwa IT. Jakie narzędzia z tego obszaru oferuje itelligence?

 

itelligence świadczy pełen zakres usług związanych z wyborem, wdrożeniem, utrzymaniem i rozwojem rozwiązań SAP. Nasza oferta rozciąga się od usług analizy procesów biznesowych funkcjonujących u klienta po innowacyjne, elastyczne usługi managed cloud projektowane dla klientów z uwzględnieniem ich aktualnych potrzeb i przeszłego rozwoju. Jesteśmy takim „one-stop-partner”, z którym można wspólnie stworzyć i zrealizować strategię rozwoju przedsiębiorstwa w oparciu o najlepsze rozwiązania IT wspierające biznes. Niewiele firm w Polsce może pochwalić się tak kompleksową ofertą.

 

Trudno jest nadążać za bardzo szybko rozwijającą się technologią. Środowiska informatyczne są coraz bardziej rozbudowane i skomplikowane. Na czym polega i co gwarantuje outsourcing IT?

Iteligence fotoMimo, że w obecnych czasach środowisko IT jest coraz bardziej złożone, budowanie wewnętrznych kompetencji IT nadal jest możliwe. Trzeba się tylko zastanowić, czy nasz dział IT jest w stanie konkurować z wyspecjalizowanym outsourcerem i czy zamiast inwestować w nowe etaty, szkolenia i certyfikaty nie lepiej skoncentrować firmowe siły IT na doskonaleniu procesów i wspieraniu biznesu. Przekazanie części bieżących, operacyjnych zadań związanych z zarządzaniem środowiskiem IT zewnętrznemu partnerowi, pozwala skoncentrować się na strategicznych obszarach i efektywnie wykorzystać kompetencje własnych pracowników. Firmy outsourcingowe to furtka do specjalistycznej wiedzy bo dla outsourcera bardzo dobra znajomość dostępnych rozwiązań IT i szybka adaptacja nowinek technologicznych jest podstawą funkcjonowania. Jeden z naszych klientów korzystający z usług outsourcingu usług sieciowych wskazał, że jedną z największych korzyści ze współpracy z itelligence są kompetencje naszych ekspertów i konsulting IT – wskazywanie aktualnych trendów, nowych, lepszych rozwiązań, ale też praktyczne doświadczenie jakie rozwiązania będą dla danego klienta optymalne, i jak je skutecznie wdrożyć. To duża wartość dla klienta, dla którego zaufany partner oznacza brak konieczności „wynajdywania koła od nowa”. Powierzając systemy zewnętrznemu partnerowi, dostajemy gwarancję określonej w umowie SLA wydajności, dostępności i bezpieczeństwa. Nowoczesne data center stosują rozwiązania i zabezpieczenia, dzięki którym ryzyko przestojów w działaniu systemu, spowolnienia przetwarzania danych czy ich wycieku minimalizują do poziomu, którego nie jesteśmy w stanie zapewnić sobie własnymi siłami. Dodając do tego elastyczny model rozliczania usług, mamy pełen wachlarz korzyści, dla których warto wydzielić na zewnątrz przynajmniej część zadań IT. I dotyczy to nie tylko dużych przedsiębiorstw, ale także tych średnich i mniejszych.

 

Jak dbają Państwo o rozpoznawalność marki itelligence na rynku?

Prowadzimy szereg działań nastawionych na umacnianie wizerunku itelligence. Skupiamy się przede wszystkim na prezentacji naszych unikalnych kompetencji i ponad 25-letnim doświadczeniu, a także na najnowszych trendach. W ostatnich latach z sukcesem organizujemy konferencje, dla naszych klientów i nie tylko, na które zapraszamy również niezależnych ekspertów, poświęcone m.in. narzędziom IT wspomagającym działalność firm produkcyjnych czy innowacyjnym usługom data center. Różnorodność oprogramowania i usług IT jest ogromna i choć w obecnych czasach dostęp do wiedzy jest niemal nieograniczony, to klienci potrzebują partnera-doradcy, który pomoże w gąszczu nowych technologii i rozwiązań, znaleźć te, które najskuteczniej pomogą im realizować cele biznesowe. Mimo, iż badania polskiego rynku IT wskazują, że wiele polskich przedsiębiorstw nie wkroczyło jeszcze na cyfrową ścieżkę, to widzimy coraz większe zainteresowanie tą tematyką. Mam wrażenie, że polskie firmy również zaczynają być świadome, że transformacja cyfrowa będzie niezbędna, aby dalej odnosić sukcesy na ryku, a dla niektórych będzie to nawet kwestia przetrwania. Bardzo nas cieszy, że uczestnicy tych spotkań traktują je również jako platformę networkingową. Nasza marka i kompetencje są dzięki temu rozpoznawalne, a jednocześnie przyczyniamy się do upowszechniania wiedzy dotyczącej najnowszych technologii w IT.  Niemniej naszą markę budują przede wszystkim sukcesy naszych klientów. To oni są naszymi najlepszymi i najbardziej wiarygodnymi ambasadorami na rynku. Ich pozytywna opinia o naszych usługach i specjalistach przekazana dalej znaczy więcej niż niejedna kampania marketingowa.

 

Co wyróżnia itelligence sp. z o.o. na tle konkurencji?

Nasze wyróżniki na tle konkurencji to przede wszystkim kompleksowość usług, bliska współpraca z SAP potwierdzona najwyższym, platynowym poziomem partnerstwa oraz to, że Grupa itelligence należy do światowego lidera branży ITC NTT DATA. Zarówno NTT DATA, jak i itelligence są postrzegane jako liderzy w obszarze projektów transformacyjnych. To połączenie daje nam w praktyce nieograniczone możliwości jeżeli chodzi o zakres i zasięg świadczenia usług związanych z obsługą środowiska IT, a w szczególności rozwiązań SAP, począwszy od analizy potrzeb, przez realizację projektów wdrożeniowych po usługi managed cloud. Mimo, że jesteśmy częścią globalnej korporacji, nadal potrafimy koncentrować naszą uwagę na potrzebach każdego z naszych klientów, oferując usługi szyte na miarę, uwzględniające specyfikę ich działalności oraz lokalne wymagania rynkowe.

 

Jaka jest Państwa recepta na sukces i jakie są plany na dalszy rozwój?

Przede wszystkim stawiamy na wsłuchiwanie się w potrzeby rynku. Klienci najlepiej wiedzą, w jakim kierunku chcą się rozwijać, a naszym zadaniem jest dostarczać im odpowiednie narzędzia, które pozwolą im osiągnąć sukces. Cyfrowa rewolucja, o której tak wiele się mówi, a która dotyka w mniejszym lub większym stopniu niemal każdą firmę, to dla nas z jednej strony idealny czas, aby rozwijać naszą ofertę, ale jednocześnie wyzwanie, bo wymaga od nas doskonalenia się w nieznanym dotąd tempie. Musimy trzymać rękę na pulsie nowych technologii, aby oferować najlepsze w swojej klasie, innowacyjne rozwiązania, dzięki którym nasi klienci wyprzedzą konkurencję, zdobędą nowe rynki, stworzą nowe produkty lub usługi. W najbliższym czasie na pewno najwięcej naszych projektów będzie dotyczyć rozwiązań SAP będących odpowiedzią na cyfrową transformację - platformy HANA przetwarzającej dane w czasie rzeczywistym i oprogramowaniu ERP nowej generacji SAP S/4HANA. Na początku 2018 roku zakończyliśmy pierwszy PoC konwersji SAP ERP na SAP S/4HANA. Klient określił ten projekt jako przede wszystkim biznesowy, transformacyjny, a nie tylko techniczny. To co bowiem stanowi o naszym sukcesie to nie tylko szeroka wiedza techniczna, doświadczone zespoły we wszystkich obszarach związanych z SAP, ale unikalne połączenie wiedzy technicznej z biznesową. Rozwijamy również naszą ofertę autorskich rozwiązań itelligence, które uzupełniają funkcjonalności systemów SAP. Nie sposób powiedzieć o wszystkich bo w skali grupy jest ich kilkadziesiąt i każde z nich odpowiada na specyficzne potrzeby użytkowników SAP. W Polsce stworzyliśmy np. it.jpk do obsługi Jednolitego Pliku Kontrolnego, z którego w tej chwili korzysta już ponad 100 firm. Inne cieszące się coraz większym zainteresowaniem naszych klientów to np. it.mds (Master Data Simplified) do zarządzania danymi podstawowymi, ograniczające pracę manualną i poprawiające jakość danych w systemie.

 

Już po raz szósty zostali Państwo Laureatem programu Najwyższa Jakość Quality International w kategorii Usługi. Co oznacza dla Państwa to wyróżnienie?

Klienci, aby podjąć współpracę z firmą taką jak nasza, muszą mieć pewność, że kluczowy dla ciągłości działania ich biznesu obszar, oddają w dobre ręce. Realizujemy dla klientów projekty, które często głęboko zmieniają ich modele biznesowe i mają ogromny wpływ na prowadzoną przez nich działalność. Dlatego też jakość naszych usług poddajemy ciągłej kontroli, wewnętrznej i zewnętrznej. Cała działalność itelligence jest objęta certyfikacją ISO w zakresie bezpieczeństwa informacji (ISO/IEC 27001), zarządzania usługami IT (ISO/IEC 20000) i zarządzania ciągłością działania (ISO 22301), a wewnętrzne procedury są stale udoskonalane. Kolejne wyróżnienie itelligence Godłem Najwyższa Jakość Quality International w kategorii Usługi przez niezależnych ekspertów gwarantujących bezstronną i obiektywną ocenę, to czytelny sygnał dla rynku, że prowadzimy skuteczną politykę zarządzania jakością.

 

Rozmawiała Joanna Jakoweńko