Nieustanny rozwój technologii informatycznych niesie zmiany w zakresie zarządzania pracą i przetwarzania danych. Transformacja cyfrowa obejmuje już wszystkie branże, a proces cały czas przyspiesza. Koniecznością staje się wdrażanie nowoczesnych i funkcjonalnych systemów informacyjnych.

 


W wielu środowiskach np. administracji publicznej, działach księgowości, działach kadr stawia się nadal na papier. Łatwego zadania nie mają ustawodawcy, którzy muszą szybko, choć nie nazbyt pochopnie, reagować na zmieniające się technologie. Dość trudne i powolne jest wprowadzanie odpowiednich przepisów wykonawczych, zezwalających na łatwiejsze odstępowanie od przetwarzania papierowych dokumentów. Mimo to, kwestią wcale nie tak odległej perspektywy, jest powszechne rozszerzenie środowiska pracy biurowej i kontaktów z klientem o sferę wirtualną. Skanowanie i rejestracja dokumentów to tylko początek. Potrzebne są nowej generacji proste w użyciu i przyjazne narzędzia, takie jak system eDokumenty, kompleksowo obejmujący m.in.: elektroniczny obieg dokumentów, automatyzację procesów, zarządzanie relacjami z klientem, zarządzanie firmą oraz portale komunikacyjne dla klientów – Użytkownicy wchodzą na specjalnie zabezpieczoną stronę w przeglądarce i niezależnie od tego gdzie się znajdują, otrzymują dokumenty i zadania od współpracowników. Mogą w nich dyskutować w taki sam sposób, jak odbywa się to w portalach społecznościowych. To wyjątkowo spójne narzędzie gromadzenia informacji, wykonywania procesów, zarządzania i komunikacji – mówi Jacek Paszek, CEO w eDokumenty Sp. z o.o., firmy, która oferuje system, dedykowany wszystkim sektorom gospodarki, w tym średnim i dużym przedsiębiorstwom oraz  jednostkom administracji publicznej.

 

Firma jest jednym z pionierów w Polsce wykorzystania technologii webowej, a prace nad systemem rozpoczęła już kilkanaście lat temu, kiedy bankowość internetowa dopiero przecierała szlaki tego typu rozwiązaniom – Naszym celem jest to, aby użytkownicy mogli w niezwykle prosty, wręcz instynktowny sposób wykonywać swoje zadania, traktując system jako naturalne rozszerzenie swojego realnego, fizycznego środowiska pracy. Chcemy odegrać znaczącą rolę w dalszym, nieuniknionym procesie transformacji cyfrowej w Polsce i na świecie – dodaje Jacek Paszek.

 

Obieg faktur i dokumentów księgowych, rozliczanie delegacji i wniosków urlopowych, obsługa umów, zarządzenia i dokumentacja ISO, obsługa klienta. To tylko niektóre z obszarów możliwych do cyfryzacji. W dłuższej perspektywie czasu kierownictwo firmy może w zupełnie nowy sposób zarządzać firmą, wykorzystując korzyści płynące ze współpracy wielu osób i możliwości komunikacyjnych stworzonych przez nowej generacji narzędzia określane mianem Enterprise Social Network.

Użytkownikiem systemu eDokumenty można zostać poprzez nabycie licencji i instalację aplikacji na własnym serwerze lub zamówienie usługi w chmurze na stronie www.edokumenty.eu

 

Jacek Majewski